به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری بیان کرد: برنامه های اقتصاد مقاومتی استان تدوین شده و بخشی در برش های سطح ملی و تعدادی نیز طرح های استانی به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی به آنها افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در برخی شاخص ها مطابق برنامه عمل شده و در برخی نیز با برنامه فاصله وجود دارد ، ادامه داد: برنامه هایی که با شرایط ،امکانات و وضعیت استان سازگار نیست باید تعهدات اصلاح شود چرا که هر تعهدی در اقتصاد مقاومتی باید پیگیری و انجام شود.
به گفته وی در زمینه دانه های روغنی با تعهدات انجام شده فاصله زیادی وجود دارد که به الگوی کشت در سطح استان برمی گرددو نمی توان از بالا تحمیل کرد.
خادمی تاکید کرد: اقتصاد کشاورزان باید در نظر گرفته شود و باید نقطه بهینه ای بین الگوی کشت و اقتصاد کشاورزان پیدا و اعلام کرد.
استاندار لرستان همچنین گفت: با مطالعه وتحقیقات جهادکشاورزی و امور آب الگوی کشت باید در برخی از دشت های مهم استان اعلام و اعمال شود.
وی افزود:با توجه به وضعیت اشتغال استان نباید زمین های کشاورزی استان به کشاورزان اجاره ای واگذار شو و با اقدامات ترویجی باید جوانان استان را به جذب کرد.
خادمی بیان کرد: هر کشتی در استان را باید کشاورز لرستانی انجام دهد و از طرفی بایدکشت محصولات آبدوست در استان را کنترل کرد.
7274
خبرنگار:مریم نریمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.