'نقی تقوایی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 513 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 411نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی تعداد خون دهندگان مستمر در شب های قدر را 253 نفر بیان کرد و یادآور شد: اهدا کننده مستمر به کسی اطلاق می شود که سالی حداقل 2 بار خون اهدا کرده باشد.
مدیر پایگاه انتقال خون یزد خاطر نشان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون 121 نفر با سابقه و مابقی بار اولی بودند.
ˈتقوایی با بیان اینکه در زمان روزه داری، افراد می توانند با توجه توانایی خود صبح یا بعد از افطار به اهدای خون اقدام کنند تصریح کرد: قبل از اهدا ،شرایط فرد داوطلب از سوی پزشک مستقر در مراکز بررسی می شود.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون بیان کرد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست افزود: بیماران نیازمند در تمام ماههای سال به خون و به ویژه پلاکت نیاز دارند.
در شب های قدر پایگاه انتقال خون در میدان ابوذر یزد از ساعت 19تا یک بامداد و در شهرستان اردکان نیز از ساعت 21 تا یک بامداد برای خونگیری فعال بود.
مجموعا چهار پایگاه انتقال خون در استان یزد فعال است، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز شیفت صبح از ساعت هشت تا 13و میبد هم از ساعت هفت و سی تا 13و 15 دقیقه اقدام به خونگیری می کنند.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.
متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر هزار نفر جمعیت 37 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.