ابوالفضل اکرمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مبلغ صرف توسعه شبکه ، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برقرسانی ، ارتقای پایداری شبکه ها و کاهش خاموشی ها شده است .
وی با بیان اینکه 150 کیلومتر شبکه های توزیع برق مقاوم سازی شد، اظهار کرد: 12 هزارمتر شبکه فشار متوسط و 10 هزار متر شبکه فشار ضعیف ، 27 دستگاه ترانسفورماتور 50 و 100کیلو ولت آمپر پست هوایی ایجاد و نصب شد.
مدیر توزیع برق ابرکوه تصریح کرد: با فعالیت های انجام شده 40 درصد از قطعی برق و نیم درصد تلفات شبکه توزیع نسبت به سال قبل کاهش یافت.
اکرمی با اشاره به اینکه ابرکوه قطب مهم کشاورزی استان یزد است، یادآورشد: 65 درصد برق در بخش کشاورزی مصرف می شود.
این مسئول ادامه داد: مشترکان از سه پست فوق توزیع با قدرت منصوبه 90 مگاولت آمپر تغذیه می شوند که در این زمینه زیر ساخت های مناسبی برای تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی فراهم است.
وی بدهی مشترکان برق را بیش از 25 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت پرداخت به موقع قبض برق توسط مردم ، این اداره قادر به تسریع در توسعه صنعت برق خواهد بود.
اکرمی تصریح کرد: افرادی که چهار ساعت چاههای کشاورزی را از ساعت 12تا 16 عصر خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان بهره مند خواهند شد.
این مسئول اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو این طرح از 15 خرداد ماه جاری تا 15 شهریور 97 اجرا خواهد شد و از کشاورزان خواست برای تکمیل تفاهم نامه همکاری به مدیریت توزیع برق ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج مصرف در فصل گرما نقش مهمی دارد.
اکرمی خاطرنشان کرد : از 669 حلقه چاه کشاورزی 634حلقه آن به شبکه برق متصل است.
تعداد مشترکان برق ابرکوه بیش از 27 هزار مشترک است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.