به گزارش ایرنا ، محمدرضا صحتی روز شنبه به مناسبت روز صنعت برق در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خاموشی ها در سال 97 گفت: با وجود طوفان‌های متعدد و شدید در استان که بعضاً سرعت آنها در شهرستان بافق تا 104 کیلومتر بر ساعت نیز گزارش شده بود ، نه تنها خاموشی زیادی نداشتیم بلکه رقم 80 دقیقه به نسبت متوسط کشور، مناسب ارزیابی می شود.
وی با اشاره به افزایش 21 هزار و 679 مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت توزیع برق استان در سال گذشته افزود: تعداد کنونی مشترکان توزیع برق استان 643 هزار و 522 مشترک است که بیشترین آمار آنها مربوط به بخش خانگی با 522 هزار و 272 و بخش تجاری با 86 هزار و 267 مشترک است.
مدیرعامل توزیع برق یزد، بیشترین درصد مصرف برق را مربوط به بخش صنعت اعلام کرد و گفت: مشترکان بخش صنعت استان 1.8درصد مجموع مشترکان توزیع برق استان را شامل می‌شوند ولی بیش از نیمی از فروش برق استان یعنی 53 درصد مربوط به این صنعت است که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد رشد دارد .
وی درباره وضعیت برق رسانی به روستاها هم اظهار داشت: هم اکنون 99.72 درصد از روستاهای استان از نعمت برق بهره‌مند هستند به نحوی که از مجموع 973 روستا تعداد 922 روستا برق‌دارند.
صحتی در ادامه با بیان کاهش 60 درصدی آب پشت سدهای کشور و تاثیر آن بر آب و برق مناطق مختلف گفت: به همین دلیل امسال ، تابستان سختی برای وزارت نیرو در تامین انرژی کشور پیش روست از این رو باید حداقل برای 15 روز پیک مصرف برق برنامه ریزی جدی داشته باشیم.
وی با تاکید بر صرف‌جویی و مصرف بهینه برق از سوی مشترکان گفت: امسال پنج هزار و 400مگاوات برق در کشور نیاز است و پیش‌بینی پیک بار استان نیز 885 مگاوات تعریف شده که باید با اقدامات کاهش پیک، 92 مگاوات از این میزان کم شود.
این مسئول در عین حال با بیان اینکه استان با ظرفیت نیروگاهی 2دو هزار مگاوات نه تنها مشکلی در تامین برق ندارد بلکه مازاد پیک بار مصرف به شبکه سراسری کشور تزریق می کند ولی برای کمک به سایر استانها نیازمند مدیریت مصرف است.
وی یادآور شد: پیک بار استان یزد در سال گذشته 845 مگاوات پیش‌بینی شد ولی به 817 مگاوات رسید و از این لحاظ در میان شرکت‌های توزیع برق ،رتبه دوم کاهش پیک را کسب کردیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد عمده ترین برنامه های امسال برای مدیریت پیک مصرف برق را تراز کردن منحنی پیک شب و روز ، کاهش هزینه های مدیریت پیک و جلب مشارکت مشترکان با پرداخت پاداش عنوان کرد.
صحتی در ادامه، ابلاغ نصب کنتور در مناطق روستایی و ییلاقی خارج از دسترس مشترک، پیگیری طرح‌های کاهش تلفات از محل اعتبارات خاص به مبلغ 112 میلیارد ریال، تهیه طرح‌های کاهش تلفات جدید به مبلغ 220 میلیارد ریال، جابجایی و پیگیری نصب مخازن فشار ضعیف و متوسط در شبکه‌های جدید در مجموع با ظرفیت 48 مگاوات و اجرای طرح‌های کاهش تلفات از محل تفاهم‌نامه‌ها به مبلغ 60 میلیارد ریال را از جمله اقدامات در کاهش تلفات اعلام کرد.
وی همچنین از ایجاد 208 کیلومتر شبکه جدید فشار متوسط و 204 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و همچنین نصب 565 دستگاه پست با ظرفیت 58 مگاولت آمپر در سال 96 خبر داد.
این مسئول در بخش دیگر درباره وضعیت تلفات برق در استان هم گفت: در شروع طرح جهادی کاهش تلفات در سال 1391، این میزان در استان 9.6 درصد بوده ولی در پایان سال گذشته این میزان به هفت درصد کاهش یافت.
مدیرعامل توزیع برق استان درباره اقدامات شرکت توزیع برق در توسعه نیروگاه‌های بزرگ انرژی خورشیدی اظهار داشت: 17 مجوز صادر شده معتبر و فعال با ظرفیت 40مگاوات ، سه نیروگاه با ظرفیت 11مگاوات و چهار قرارداد خرید تضمینی بسته شده با 13.8 مگاوات در این بخش داریم.
صحتی با بیان اینکه تاکنون 172نیروگاه زیر 100کیلووات با ظرفیت 846کیلوولت وارد مدار بهره‌برداری شده است از صدور 550 مجوز ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی زیر 100کیلووات با ظرفیت 2هزار و 600کیلووات خبر داد.
وی درباره نیروگاههای برق پراکنده هم با بیان اینکه در این خصوص 23مجوز به ظرفیت 92مگاوات در استان صادر شده است تصریح کرد: همچنین 19مجوز نیروگاه با ظرفیت 81 مگاوات در حال ساخت ،هفت قرارداد خرید تضمینی بسته شده به ظرفیت 43 مگاوات و پنج نیروگاه به ظرفیت 32 مگاوت بهره برداری شده در این بخش داریم.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.