به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم نیروگاه مارون و سد تنظیمی آریو برزن در بهبهان اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش چشمگیر آب ذخیره شده پشت سدها، در حوزه تولید از نیروگاه‌های برق‌آبی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید نیروگاه ها را به خوبی مدیریت کنیم.
وی افزود: در این زمینه از بهمن‌ماه سال گذشته جلسات متعددی با معاونت برق وزارت نیرو برگزار شده و قرار است از برق مازاد پتروشیمی فجر و پالایشگاه نفت آبادان و سایر مواردی که برق مازاد دارند در موقع اضطرار استفاده شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: برق در کشور به صورت شبکه بوده و در این شرایط سعی می‌شود از ظرفیت استان‌هایی که با مشکل کمتری در تامین برق مواجه هستند، در راستای تامین برق استان‌های گرمسیر در حد توان استفاده شود.
وی با بیان اینکه مجوز احداث 9 نیروگاه سیکل ترکیبی از سال‌های گذشته به استان داده شده است گفت: نیروگاه بهبهان تکمیل شده، نیروگاه ماهشهر از پیش ساخته شده و نیروگاه‌های دزفول و اندیمشک نیز در حال احداث است اما نیروگاه‌هایی در سطح استان پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن‌ها هنوز آغاز نشده است.
شریعتی تصریح کرد:همچنین در حوزه کشاورزی نیز قرار است جلسه ای با مدیران حوزه آب و برق، کشاورزی و کارشناسان این حوزه ها برگزار و شرایط بررسی شود تا طبق این وضعیت تصمیمات لازم اخذ گردد.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.