حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز است.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
محمدرضا صباغیان روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال و امهال وام های کشاورزی خاتم افزود: این شهرستان به دلیل دوری از شهر یزد به عنوان مرکز استان، تداوم 2دهه پدیده خشکسالی و عدم توجه به طرح آمایش سرزمینی باعث شد، محرومیت آن مضاعف شود.
وی یادآور شد: مسئولان عالی رتبه دولتی در سفر به استان یزد، کمتر در شهرستان خاتم حضور پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور مسئولان کشوری در شهرستان ها علاوه بر شرکت در افتتاح طرح های عمرانی، تولیدی، صنعتی و خدماتی، در حاشیه سفر آنها بطور حتم طرح های توسعه ای زیادی هم امضا می شود، زمانی که مسئولان در خاتم حضور نمی یابند، طبیعتا محرومیت ها نیز ادامه پیدا می کند.
صباغیان تصریح کرد: محمود زمانی قمی استاندار یزد تاکید زیادی به توجه به مناطق محروم استان دارد، امیدواریم وضعیت موجود و محرومیت منطقه تغییر کند.
وی اظهار کرد: در خاتم، یکسال گذشته چندین طرح افتتاح شد، محیط زیست شهرستان منطقه وسیعی را که از پوشش گیاهی خوبی هم برخوردار است، تحت پوشش دارد، چه سرمایه گذاری را انجام داد؟
صباغیان ادعا کرد: به عنوان نماینده مردم منطقه بیشترین ارتباط را با شهروندان حوزه انتخابیه یادشده دارد، اما، مردم در برخی از این مناطق حتی پول نان هم ندارند، این مساله، داستان و قصه نیست بلکه واقعیت است.
وی همچنین وضعیت بهداشت و درمان منطقه را بسیار نامناسب خواند و گفت: روزانه تعدادی از بیماران مجبورند به یزد سفر کنند، چرا بعد از 40 سال از انقلاب، مردم سهم بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت می کنند، اما در این شهرستان درمانگاه تامین اجتماعی وجود ندارد.
این نماینده مجلس استان یزد افزود: سالیانه میلیاردها تومان از همین منطقه بابت بیمه های تامین اجتماعی دریافت و در قبال آن هیچ خدماتی ارائه نمی شود.
وی تاکید کرد: اینها مشکلاتی است که زاییده عملکرد مسئولان است،امروز ما مسئول هستیم تا این مشکلات را رفع کنیم.
وی اضافه کرد: این منطقه محروم است باید مسئولان این مشکل و نیز امهال وام کشاورزان را رفع کنند، تا دغدغه بهره برداران بخش کشاورزی و دامدای منطقه رفع شود.
شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7534/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.