به گزارش ایرنا، تکریم و معارفه هفدهمین استاندار کردستان با حاشیه هایی همراه بود که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به زبان کردی به حاضرین خوش آمد گفت و برای استاندار جدید و پیشین کردستان آرزوی موفقیت کرد.
**
وزیر کشور در این آیین کلمات آغازین خود را به زبان کُردی شروع کرد و پس از اتمام، مورد تشویق حاضرین قرار گرفت، وی در میان سخنان خود از برنامه های دولت تدبیر و امید نسبت به اقلیت های قومی مذهبی اشاره کرد و گفت: دولت برای تحقق آرمان های اسلامی به برابری تمامی آحاد جامعه با هر نوع قومیت، دین و مذهب تاکید دارد و باید تمامی مسئولان خیز بلندی در جبران عقب افتادگی مناطق مختلف کشور داشته باشند.
وی کردستان و کُردها را دژ محکم و مستحکم جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: فرهنگ کُردی نمونه ای بارز برای مقابله ایران اسلامی در برابر تهدیدها است.
**
بهمن مرادنیا استاندار جدید کردستان که متولد شهرستان بیجار است و به عنوان چهارمین استاندار بومی معرفی شد نیز در سخنان خود، مهمترین برنامه اش را برخورد صادقانه عنوان کرد و افزود: به عنوان فرزند این خطه تمام تلاش خود را برای توسعه استانم انجام می دهم.
**
استقبال برخی از جوانان کردستانی با لباس محلی کُردی از وزیر کشور از دیگر حاشیه های این مراسم بود، آنان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی مقابل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج در انتظار آمدن وزیر کشور بودند تا به وی خوش آمد بگویند.
**
جمع زیادی از اقشار مختلف مردم بیجار بویژه جوانان نیز امروز خود را به سنندج رسانده بودند و در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج جمع شدند تا با تقدیر از وزیر کشور به نوبه خود از رئیس جمهوری و هیات دولت برای انتخاب استانداری بومی برای کردستان تقدیر و تشکر کنند.
**
حضور سه استاندار جدید دولت دوازدهم در کردستان از دیگر حاشیه های این آیین بود، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به منظور تحویل سکان مدیریت کردستان به بهمن مرادنیا و شهریاری استاندار جدید آذربایجان غربی نیز به منظور همراهی وزیر کشور در سفر به این استان در این آیین حضور داشتند.
**
حضور بیش از 10 نفر از مسئولان کشوری از جمله وزیر کشور، معاونان سیاسی و پارلمانی وزیر کشور، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روی سن، برای تکریم و معارفه استاندار کردستان از دیگر حاشیه های این آیین بود.
**
استاندار سابق کردستان در این مراسم با یادآوری برنامه تلخ رضاخان در مورد کردستان مبنی بر نامه کتبی وی نسبت به اینکه کردستان نباید توسعه یابدف گفت: هنگام قبول کسوت استانداری کردستان در سال 92 از رئیس جمهور خواستم تکلیف استان را مشخص کند که ایشان گفتند: توسعه کردستان از اهداف متعالی انقلاب و جزء تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است که با مراجعه به خاطره سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان به این نکات واقف شدم.
وی ادامه داد: طی این مدت رئیس جمهور و هیات دولت تمام اهتمام خود را به تحقق تاکیدهای رهبر معظم انقلاب معطوف کرده بودند اما مهمترین نکته ای باعث شد کمتر موفق شویم وضعیت اعتباری کشور بدلیل کاهش درآمد حاصل از فروش نفت و دیگر درآمدهای دولت بود.
استاندار سابق کردستان همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: همچنان در خدمت مردم کردستان هستم و از آنان خداحافظی نمی کنم بلکه آماده ام به مسئولان استان برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک کنم.
**
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود از وزیر کشور خواست در آینده از کردستانی های اهل تسنن برای پست های مدیریتی کشور و استان استفاده کند که این درخواست با تشویق و استقبال حاضرین مواجه شد.
**
در پایان این آیین و هنگام خروج وزیر کشور از سالن اجتماعات جمعی از خبرنگاران می خواستند مصاحبه کوتاهی با رحمانی فضلی داشته باشند که وزیر بدلیل تعجیل در سفر به آذربایجان غربی حاضر به انجام مصاحبه نشد.
خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان سوالات خود را در ارتباط با مساله استیضاح وزیر و همچنین تغییر استانداران مطرح می کردند ولی وزیر تنها با عبارت 'مصاحبه ای نمی کنم'، از سالن خارج شد.
**
نصب چندین بنر با مضامین تبریک انتصاب از سوی بخش های مختلف در مسیرهای عبور خودوهای حامل وزیر و حضور تعداد زیادی از شهروندان بیجاری در محل برگزاری آیین تکریم و معارفه از دیگر حاشیه های این آیین بود.
**
در این آیین نماینده ولی فقیه در کردستان، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه سنندج و نمایندگان شهرهای مختلف استان کردستان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.
مرادنیا دومین استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید است.
پیشتر (از 10 آذر سال 1392) عبدالمحمد زاهدی در سمت استاندار کردستان قرار داشت و اکنون استاندار استان قزوین است که امروز برای این آئین به کردستان سفر کرده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگاران: عبدالله رحمانی و حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/ 3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.