به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور عصر شنبه در مراسم بزرگداشت امام جمعه پیشین بردسیر ضمن اشاره به ویژگیهای یک عالم ربانی افزود: عالم ربانی کسی است که با خودسازی در مسیر حق به پروردگار متصل می شود و به واسطه او شهید راهش را پیدا می کند.
وی ادامه داد: و مداد او از خون شهید ارزشمندتر است، مورد اعتماد مردم بوده و در مسائل اجتماعی مردم به وی مراجعه و با او مشورت می کنند.
وی گفت : عالم ربانی برای دفاع از اسلام و اندیشه های پاک به میدان می آید و افکار التقاطی را تفکیک و مردم را بیدار می کند و ضمن پاسداری از اندیشه ناب دینی با بدعتها مبارزه کرده و جلوی آنها را می گیرد.
وی افزود: بارها از محضر آیت الله طاهری درس گرفتم و ایشان تمام این خصوصیات را داشتند و شایسته تکریم هستند.
آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس هم نیز در این مراسم ضمن اشاره به ویژگیهای اخلاقی این عالم گرانقدر گفت: مرحوم طاهری بانی همه مساجد و تکایا و بارگاه همین امامزاده و حوزه های علمیه این شهرستان بودند.
وی در ادامه گفت: من از نماینده مردم بردسیر در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمان درخواست می کنم تا برای احداث یک ساختمان درخور و شایسته برای حوزه علمیه در شهر بردسیر تلاش و همراهی کنند تا آرزوی این عالم ربانی نیز محقق شود.
در این مراسم که عصر امروز در صحن امامزاده سیدمحمد بردسیر برگزار شد، آیت الله جعفری امام جمعه کرمان، آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس ، حجت اسلام میثم تارم امام جمعه بردسیر، حجت الاسلام الله وردی رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمان، امام جمعه حاجی آباد و جمعی دیگر از روحانیون و خانواده مرحوم آیت الله طاهری به همراه مردم بردسیر و مسئولان حضور داشتند.
آیت الله احمدعلی طاهری قمی اولین امام جمعه بردسیر بود. او اولین کسی بود که در استان کرمان حکم از حضرت امام خمینی دریافت کرد و اولین نماز جمعه استان را در بردسیر برپا کرد. از علمای بزرگ و از شاگردان آیت الله بروجردی و حضرت امام (ره) و آیت الله عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم بود.
خانواده ایشان از فرزندان آیت الله حائری می باشد. در سال 1304 در شهر مقدس قم متولد شد. دامادهای ایشان آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس می باشد و داماد دیگرشان آیت الله جلال آل احمد است. در سال 1341 بنا به دستور آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر زمان به بردسیر عزیمت کرد و سالها در راه آگاهی دادن به مردم و جدا کردن خرافات و انحرافات فرقه یی از دین اسلام تلاش نمود. در سال 1357 پس از دریافت حکم از سوی حضرت امام(ره) در مقام امام جمعه بردسیر، اولین نماز جمعه استان کرمان را در بردسیر برپا کرد. از شاخص ترین مبارزات ایشان مبارزه با فرقه ضاله بهائیت و گروههای انحرافی و مبارزه با خرافات و بدعتها و تعمیق یک فرهنگ اصیل اسلامی در بردسیر بود.
تاسیس حوزه های علمیه خواهران و برادران، احداث بارگاه امامزاده سیدمحمد، احداث مساجد و تکایا و حسینیه های این شهرستان همگی توسط ایشان صورت گرفت.
همچنین در دوران دفاع مقدس با تلاش و پشتکار فراوان ایشان، کاروانهای متعددی از کمکهای مردمی به سوی جبهه ها اعزام شد.
وی بیش از چهار دهه در شرایط حساس و سرنوشت ساز انقلاب، عمرش را وقف دین و فرهنگ این شهرستان کرد.
وی همواره برای احقاق حقوق اجتماعی مردم بردسیر تا پای جان می ایستاد و بی محابا به روشنگری می پرداخت. ایشان تا سال 1382 به عنوان امام جمعه در بردسیر بود و سپس به دلیل کهولت سن از این مقام کناره گیری کرد. آیت الله احمدعلی طاهری قمی پس از سالها جهد و مبارزه و ترویج فرهنگ اسلامی، در سن 92 سالگی به علت بیماری و کهولت سن در قم درگذشت.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار : بهنام احمدی
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.