به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در نخستین آئین انتخاب کتاب قزوین که روز سه شنبه با حضور داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری آئین کتاب سال استان قزوین افزود: انتخاب کتاب سال سبب می شود تا در پایان هر سال سنجش و ارزیابی از وضعیت کیفی و کمی انتشار و تالیف کتب استان قزوین صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر ما در تالیف کتاب در همه عالم و جهان سرآمد نباشیم جای مواخذه است چون هیچ آئین و ملتی کتابی همانند قرآن ندارند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: برترین کتاب تاریخ بشریت در دسترس ما مسلمانان است و همین موضوع سبب شده است تا تکلیف سنگین تری در این حوزه بر دوش ما باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید از خود سوال کنیم با چنین سرمایه ای عظیمی که احسن القصص،احسن الحدیث و کتاب حکیم و کریم است و هیچکدام نیز شعار نمی باشد چقدر توانسته ایم پیام و خاصیت آن را به همه جهانیان نشان دهیم؟
حجت الاسلام عابدینی اظهار کرد: خیلی از ما مسلمانان قرآن را مختص به خودمان می دانیم در حالی که خداوند بارها در قرآن کریم از کرامت و آموزش همگانی قرآن سخن گفته است.
وی تصریح کرد: اگر امروز مسلمانان بتوانند به بهترین درجات علمی دست پیدا کنند جای تعجب وجود ندارد چون خداوند در قرآن خود را آموزگار بزرگ می داند و کسی که با تکیه بر علوم الهی در مسیر درست علم اندوزی و کتابت حرکت کند بدون شک به بهترین شکل به موفقیت خواهد رسید.
امام جمعه قزوین افزود: اکنون اگر قلم و ذهن و فکر انسان در خدمت دین و با استفاده از فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم به کار گیری شود بدون شک برکت دینی در آثار او وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه قرآن کریم اراده انسان را به 2 دسته شیطانی و الهی تقسیم کرده است،افزود: اراده های شیطانی برای کینه توزی،خون ریزی و جنگ افروزی است و اراده های الهی در خدمت عمل صالح،خدمت نیک و ایمان و رضای خداست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در قرآن کریم از برکت سخن می گوید و قرآن را کتابی با برکت می داند بنابراین می توان از این موضوع نتیجه گرفت آثار فرهنگی و کتب نیز می توانند همراه با برکت باشند.
حجت الاسلام عابدینی گفت: آثار فرهنگی و کتب تولیدی مولف مسلمان باید برکت دینی و علمی با خود داشته باشند.
امام جمعه قزوین با بیان روایت داستانی از مولفان کتب در گذشته، خاطرنشان کرد: بزرگترین کتب دینی و علمی موجود امروز بشریت کتبی هستند که با وضو و اخلاص نیت نگاشته شده اند چرا که وقتی این کتب را می خوانیم متوجه نیت خالص و برکت ویژه آنها می شویم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.