به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز پنجشنبه در همایش نکوداشت آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در فرهنگسرای شهرکرد افزود: شخصیت ها و بزرگان بسیاری در حوزه دین و سایر حوزه ها در استان وجود دارد که ضرورت دارد در دوره های مختلف این شخصیت ها معرفی شود.
وی، در ادامه با گرمیداشت مقام آیت الله دهکردی، برگزاری این کنگره را تحقق آرزوی 6 ساله خود و آرزوی دیرینه مردم این استان دانست و گفت: آیت الله دهکردی سرآمد و شاخص در حوزه فقاهت بود و ضروری است سیره این شخصیت والا بیش از پیش معرفی شود.
نکونام، بصیرت و زمان شناسی را از مهمترین ویژگی های آیت الله دهکردی عنوان کرد و گفت: این فقیه والامقام هیچگاه در دستگاه طاعوت وارد نشد و همواره با روحیه انقلابی در مسیر مقاومت گام برمی داشت و مردم را نسبت به فتنه های زمان آگاه می کرد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آیت الله دهکردی عالم فقیه مجاهد، دردمند بصیر همراه فراست مومنانه و بیگانه ستیز بود.
نکونام همچنین نفوذشناسی را از دیگر ویژگی های این عالم ربانی دانست و افزود: درون نگری و بیگانه ستیزی ویژگی مهمی است که از مقتضیات امروز جامعه است و مقام معظم رهبری هم بارها بر آن تاکید داشته اند و باید به آن بسیار توجه کرد.
وی با تاکید بر مطالعه کتابهای آیت الله دهکردی، خاطرنشان کرد: باید تمام توان تلاش کرد تا این الگوهای والا به جوانان معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از تشکیل دبیرخانه دائمی فقاهت و مرجعیت در استان خبر داد و گفت: با تحقق این امر معرفی چهره های فقهی و علمی استان با جدیت بیشتری پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری در دهکرد (شهرکرد) بود که تحصیلاتش را در اصفهان آغاز و در عراق تکمیل کرد، او از 37 سالگی در مدرسه صدر اصفهان به تدریس و فتوا مشغول شد و میرزا حبیب الله رشتی از استادان وی بود او خود نیز شاگردانی تربیت کرد و آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
همایش یکروزه نکوداشت مقام آیت الله دهکردی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور مسوولان و محققان و پژوهشگران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097/7363
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.