فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به حمله‌ی موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور، گفت: با یک تلنگر کوچک توسط سپاهیان اسلام، دشمنان همگی سوراخ موش را برگزیدند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار غلام‌عسگر کریمیان در آیین تجلیل از خادمان شهدای استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا، اظهار کرد: یاد شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر صف‌شکن و همیشه پیروز عاشورا را گرامی داشته و بر روح مطهر امام(ره) که شهیدان را در دامان خود پرورداند و نسل انقلابی را به دنیا هدیه کردند، درود می‌فرستیم، امام(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بودند.
وی در این خصوص اضافه کرد: بعد از امام(ره)، رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین ایشان، دارای شخصیت ایده‌آل و کاریزماتیک سکان‌دار نظام شدند و نقشه‌های دشمن را برچیدند، ایشان ابر مردی هستند که پای خود را دقیقا در جای پای امام (ره) گذاشتند، برایشان آرزوی طول عمر، عزت و عظمت داریم و در سایه‌سار ولایت و زیر بیرق بلند امام عصر (عج) که منجی عالم بشریت و ستون زمین است، زندگی می‌کنیم.
سردار کریمیان با بیان اینکه اساس قدرت شیعه انتظار سبز مولاست، گفت: تئوریسین و کارشناس ژاپنی الاصل آمریکایی، نظریه‌ای در تاریخ معاصر بر این مبنا بیان کرده که شیعه دو بال پرواز دارد که یکی بال سرخ شهادت و دیگری بال سبز انتظار است، شیعیان برای رسیدن به یک آرمان بسیار بالا و عظیم همواره در تلاش هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین مبنا، دشمن تلاش می‌کند تا روحیه شهادت‌طلبی و استکبارستیزی را از مردم ما بگیرد و ما را از تشکیل حکومت اسلامی در جهان ناامید کنند، اما ما بر اساس یک منطق بسیار بلند در مسیر پای گذاشته و هرگز از این دوبال پرواز دست برنخواهیم داشت.
سردار کریمیان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف دشمن را ناکام گذاشت و دشمنان در هشت سال دفاع مقدس، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها جنگ سخت را بر ما کرد، اما همچنان نتوانستند انقلاب را مهار کنند، بلکه جنگ منجر به صدور انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه، جنگ ما جنگ بین حق و باطل بود، یادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس، توانستیم انقلاب خود را به جهانیان بنمایانیم و روی پای خود به‌ایستیم، فرهنگ عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس شکوفا شد و همه فهمیدند که ایران ریشه‌ی شیران است و مردمش عزت و وفاداری را از حضرت عباس فرا گرفته‌اند.
فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: دشمن بعد از شکست‌های مکرر ناامید نشد و بعد از شکست در جنگ سخت، جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی را آغاز کرد تا با شبیخون فرهنگی، تشکیل ناتوی فرهنگی و حتی قتل عام فرهنگی و... انقلاب را تضعیف کند اما همچنان ناکام ماند و در سال ۸۸ نیز با با کودتای رنگین با شورش‌های خیابانی وارد میدان شد، اما بازهم نتوانست و با یک اشاره‌ی سکان‌دار نظام، دلسوزان نظام به صحنه آمده و بساط کودتاگران مخملی را برچیدند و دشمن را آرزو به دل گذاشتند.
سردار کریمیان یادآور شد: بعد از سال ۸۸ و شکست افتضاح جبهه‌ی استکبار جهانی، ماموریتی به اندیشمندان آمریکایی و غربی در اندیشکده داده شد که تحقیق کنند آیا می‌توان با یک حمله برق‌آسا به تاسیسات ایران بساط آن را برچینند؟ اما گزارش جامعی که از اندیشکده‌ها خارج می‌شود بیانگر آن است که برچیدن انقلاب اسلامی با یک حمله برق‌آسا یک فکر احمقانه است و برای مقابله با انقلاب بیش از دو راه وجود ندارد که شامل تشدید تحریم‌های اقتصادی و استفاده از راه‌های دیپلماتیک است و ایران چنان عامل بازدارنگی ایجاد کرده که شاید آغاز کننده جنگ شما باشید اما هرگز پایان دهنده‌ی آن نخواهید بود.
وی اضافه کرد: اگر ما به این فراز از تاریخ به ویژه به مذاکرات بنگریم می‌بینیم هر جایی که مسئولان به توافق نهایی نزدیک می‌شوند، طرف مقابل با سنگ‌اندازی شش ماه تا یک ساله، موضوع را به عقب می‌اندازند، به این دلیل که منتظر پاسخ اندیشکده‌ها هستند؛ آنان دلشان از انقلاب خون است و به فکر حمله‌ی مستقیم هستند.
سردار کریمیان خاطرنشان کرد: اگر به سناریوهای دشمن دقت کنیم می‌بینیم که جبهه ی وسیعی در مقابل انقلاب اسلامی ایران باز کرده و در تلاش است تا عوامل تولید قدرت بازدارنگی را تضعیف و از میان بردارد؛ وحدت و انسجام ملی یکی از شاخص‌های اصلی این عوامل بازدارنده بوده و تلاش دشمن در جهت ایجاد دو قطبی در جامعه‌ی ماست تا نه از طریق جغرافیایی بلکه از لحاظ فکری کشور را تجزیه کند و عوامل رخنه‌ و نفود دشمن فراهم شود.
وی در این خصوص افزود: شخصیت رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از شاخص‌های تولید قدرت بازدارنگی انقلاب بوده و دشمنان به دنبال تخریب مقام شامخ ایشان هستند و همچنین قدرت نیروهای مسلح، قدرت اقتصادی و ذخایر گسترده‌ی ما نیز از دیگر عوامل بازدارنده است که دشمن با تشدید تحریم‌های اقتصادی به دنبال زدن و شکستن یکی از پایه‌های قدرت ما می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه به اعتراف خود دشمنان، روحیه‌ی استکبارستیزی مردم به عنوان عامل تولید قدرت در ایران شناخته شده که به دنبال تضعیف آن هستند، گفت: ما با سیاست‌های آمریکا مشکل داریم و تا وقتی اصلاح رفتار نکند، این مشکل ادامه خواهد داشت، سازش با آمریکا یعنی سازش با یزیدیان زمان، به همین دلیل از راهکارهای دیپلماتیک، تحت عنوان عملیات نفود وارد شدند تا هم تشدید تحریم و هم راهکارهای دیپلماتیک را به کار گیرند.
فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: آمریکا نه با سیاست‌های اوباما و نه با سیاست‌های ترامپ که البته هیچ سیاستی ندارد، وارد عمل نمی‌شود، بلکه براساس خروجی‌های اندیشکده‌های آمریکا در تلاش برای تضعیف نظام هستند.
وی گفت: اگر ما از شاخص‌ها و ستون‌های انقلاب که صدای آن درخارج از مرزها نیز طنین انداخته، مراقبت نکنیم، قطعا رو به زوال خواهیم رفت! اگر دین خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد، باید زحمت بکشیم و با حفظ وحدت، انسجام ملی، روحیه‌ی جهادی و... انقلاب و ارزش‌های آن را حفظ کنیم.
سردار کریمیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی متشکل از پنج مرحله است، یادآور شد: دو مرحله اول انقلاب اسلامی تحقق یافته و مرحله‌ی سوم انقلاب نیز عبارت است از تشکیل دولت اسلامی که ما هنوز نتوانستیم به آن دست یابیم و نظام ما هنوز بر مبنای احکام ۱۰۰درصدی الهی مدیریت نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت فرهنگ دفاع مقدس وظیفه‌ی ماست، بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ دفاع مقدس همانند گنجینه‌ای است آیا خواهیم توانست این گنجینه را استخراج کنیم؟
وی با بیان اینکه برای مقابله با دشمن باید روحیه‌ی جهادی و عمل انقلابی داشته باشیم، گفت: بهترین روش برای کسب این روحیه مراجعه به راه شهیدان است؛ باید امروز دفاع مقدس و شاخص‌های مهم آن را برای جوانان بشناسانیم و به این درک و باور برسیم که تنها با روحیه بسیجی، اخلاص در عمل و دفاع از ارزش‌های انقلابی و علوی موفق خواهیم شد!
سردار کریمیان تاکید کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا روحیه دفاع مقدس را خشونت طلبی معرفی کنند، این اقدام نهایت ظلم در حق شهیدان است، ایثارگران برای دفاع از ناموس و خاک و انقلاب در جبهه‌ها حاضر شدند نه برای خشونت! با تحقیق در منش شهیدان و مسیر دفاع مقدس درمی‌یابیم که لطیف‌ترین اقدامات در جبهه‌های دفاع مقدس انجام می‌شد.
وی ضمن قدردانی از زحمات خادمان شهدای استان، بیان کرد: به لطف حضور خادمان راهیان نور، سال گذشته ۵۴ هزار نفر از جنوب، غرب و شمال غرب کشور بازدید کرده و با فرهنگ عاشورایی و با مناطق کربلایی ایران آشنا شدند، اگر حضور موثر خادمان شهدا در صحنه نبود این مهم نمی‌توانست صرفا توسط سپاه انجام شود.
فرمانده سپاه عاشورا افزود: جای خرسندی است که سپاه عاشورا به دریای بیکران مردم و عرصه‌های دولتی و غیردولتی متصل بوده و امروز سپاه و بسیج در جای جای ایران حضور دارند؛ خوشبختانه توانستیم بیش از سه برابر سهمیه‌ی اعلامی از سوی ستاد مرکزی، زائران را در قالب راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.