رضا حجتی عصر روز پنجشنبه در گردهمایی مسوولان امور جوانان اداره کل استان ها در یزد افزود: جلب مشارکت اعضای تشکل های مختلف مردم نهاد در فعالیت های مورد نیاز جزو ضرورت هاست، باید برای تحقق آنها اقدام های اساسی انجام شود.
وی ادامه داد: وظیفه اساسی این است که به سازمان های مردم نهاد به خصوص در حوزه جوانان یاد بدهیم، کارهای تیمی و گروهی انجام دهند، تا موجب تقویت جامعه و اجرایی شدن برنامه های مورد نیاز باشد.
این مسوول با بیان اینکه نهادهای مدنی مختلفی وجود دارد که بدون دخالت دولت ها فعالیت می کردند، اظهار کرد: با گذشت زمان مشخص شد که دولت ها به تنهایی نمی توانند مجری خوبی برای فعالیت های مختلف باشند.
به گفته حجتی ، وظیفه ما به عنوان مجموعه دولت فقط سیاستگذاری و فعالیت های کلان است، قطعا از مشارکت های اجتماعی توسط سازمان های مردم نهاد(سمن ها) در کشور بیش از گذشته با واگذاری امور مختلف استفاده کنیم.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش یادآور شد: نسبت به تاسیس سازمان های مردم نهاد در این مدت تلقی اشتباه داشته ایم، به نوعی که در کنار خودمان سعی داریم تا کارهایی که نمی توانیم، انجام دهیم از طریق آنها انجام شود که این امر اشتباه است.
حجتی اظهار کرد: کارهای اجرایی را بخش خصوصی باید انجام دهد تا بتوانند کارهای بزرگ را انجام دهد و از این طریق سازمان ، موسسه و کانون و انجمن ایجاد می شود و این از اشکال همکاری غیردولتی نامیده می شود.
ششمین گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اداره کل استان ها روز چهارشنبه (دیروز ) در یزد آغاز به کار کرد.
این گردهمایی به مدت 2 روز پیگیری شد و در خصوص ساماندهی امور جوانان ، مشارکت های اجتماعی ، طرح های ملی جوانان ، ازدواج و خانواده و فضای مجازی بحث و بررسی انجام داد.
یزد افزون بر 100 تشکل مردم نهاد مرتبط با حوزه جوانان دارد که 37مورد آن فعال است.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد، این استان 65 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که در 47 هیات ورزشی استان فعالیت دارند.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.