غلامرضا شعبانی بهار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وجود چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور و منابع مالی محدود دولت، امکان اتمام همه طرح ها در آینده نزدیک وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بهترین اقدام در راستای اتمام سریع این طرح های نیمه تمام ورزشی، واگذاری احداث به بخش خصوصی و انعقاد تفاهم برای استفاده سرمایه گذار در سال های نخست از این طرح ها پس از افتتاح است.
وی اظهار کرد: دولت به طور کامل نمی تواند هزینه های ورزش را پرداخت کند و باید از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه همه جانبه ورزش استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ خصوصی سازی ورزش در جامعه رشد یابد زیرا دولت توان پرداخت صفر تا صد هزینه های ورزشی را ندارد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان از افزایش بودجه این وزارتخانه به میزان بی سابقه ای در سال جاری خبر داد و گفت: برای سال جاری 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار بخش ورزش و جوانان قرار گرفته است و در پنج سال آینده نیز سالانه 15 هزار میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی، ورزش دانش آموزی، ورزش بانوان، ورزش جانبازان معلولان و زیرساخت ها و تکمیل پروژه های عمران ورزشی کمک می شود.
شعبانی افزود: دولت در حال حاضر به تکمیل طرح های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی اقدام می کند و در چند سال آینده نیازی به کلنگ زنی و اجرای پروژه جدید ورزشی نیست.
وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی از اولویت های دولت دوازدهم است، اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی توسط دولت یازدهم در توسعه ورزش همگانی صورت گرفته که 2 برابر شدن تعداد ورزشکاران این بخش از نتایج آن است.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی ورزشی، برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی، برگزاری پیاده روی های خانوادگی، مسابقات ورزشی کارکنان در استان های کشور از جمله برنامه های توسعه ورزش همگانی در دولت یازدهم بود.
وی بیان کرد: سوق دادن ورزش به خانواده ها، محله ها، مدارس و مساجد از جمله برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان است که در این صورت می توان نسل سالمی را در آینده کشور انتظار داشت.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان از رشد بی سابقه وام های ازدواج پرداختی در کشور در مدت فعالیت دولت یازدهم خبر داد و گفت: در ابتدای کار این دولت 2هزار و 800 میلیارد ریال بودجه در قالب وام ازدواج برای جوانان پرداخت می شد که این بودجه در سال جاری به 9 هزار و 800 میلیارد ریال شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در روزهای پایانی هفته گذشته میزبان وزیر و معاونان وزیر ورزش و جوانان بود که در این سفر مشکلات شهرستان های مختلف استان در حوزه ورزش بررسی شد.
3093/2093 ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.