محمدرضا داورزنی عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمی با روسای هیات های ورزشی آذربایجان غربی افزود: هدف از تصویب این ماده بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای کمک به ورزش کشور بود در حالی که این امر موجب ایجاد گره هایی بر سر رشد ورزش در کشور و استان ها شده است.
وی ادامه داد: باید به این امر توجه کنیم که موفقیت ورزش کشور در گرو فعالیت هیات های ورزشی است زیرا توسعه ورزش، کشف استعدادهای برتر و برگزاری مسابقات توسط هیات های ورزشی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی مناسبی برای توسعه فعالیت های ورزشی در استان ها با هماهنگی هیات ها و ادارات کل ورزش و جوانان صورت گیرد.
وی افزود: برقرای تعامل مناسب بین ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی نیز از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت ورزش و جوانان بوده زیرا اگر اختلاف نظری بین این 2 ارگان فعال در عرصه ورزش وجود داشته باشد، ظرفیت های ورزشی استان و کشور دچار ضرر جدی می شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تخصصی سازی سالن های ورزشی اولویت وزارت ورزش است، اظهار کرد: هیات های ورزشی نیز به این امر توجه داشته باشند که اگر سالنی به این هیات واگذار شود و هیات از آن سالن کسب درآمدی داشته باشد، باید همه آن درآمد را به خزانه واریز کند.
داورزنی بیان کرد: برای برخی هیات های ورزشی از جمله هیات جانبازان و معلولان و هیات ورزشی بیماری های خاص سالن های مجزا در نظر گرفته شود تا این ورزشکاران این رشته ها نیز بتوانند با خیالی آسوده و بدون دغدغه برای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
وی با اشاره به اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت: اساسنامه فدراسیون ها متناسب با شرایط و قوانین ورزشی طراحی شده که در مرحله تصویب نهایی قرار دارد و اگر این اساس نامه به اجرا در آید، تحول چشمگیری در عرصه های مختلف ورزشی اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: جوان سازی سیستم ورزش کشور از دیگر اولویت های وزارت ورزش و جوانان است تا از ظرفیت های جوانان و علاقه مندان در حوزه ورزش نهایت استفاده را بکند.
نشست صمیمی روسای هیات های ورزشی آذربایجان غربی با معانت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزرات ورزش و جوانان در سالن همایش های استانداری برگزار شد و روسای هیات های والیبال، وزنه برداری، بیماری های خاص و جانبازان و معلولان به بیان مشکلات خود پرداختند.
رسیدگی به وضعیت سالن های ورزشی، توسعه زیرساخت های ورزش بانوان و توجه به ورزش قهرمانی از جمله خواسته های روسای هیات های ورزشی استان بود.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.