محمد مهدی تندگویان، روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد افزود: از وظایف مهم مسوولان در استان ها حمایت و تقویت تشکل های مردم نهاد حوزه جوانان و استفاده از ظرفیت های آنهاست .
وی ادامه داد: باید بنحوی برنامه ریزی کرد که جوانان در کشور برای فعالیت به سمت تشکل‌ های مردم ‌نهاد هدایت شوند و سازمان های مختلف نیز از ظرفیت‌های خوبی که در میان این قشر وجود دارد، استفاده کنند.
این مسئول تصریح کرد: اعتماد به جوانان و بهره گیری از توان آنها برای کشور ثمرات پرباری به همراه دارد، لازم است، مسوولان برای انتصاب آنها در اداره ها و بهره گیری از توانایی های این قشر اقدام کنند.
تندگویان یادآور شد: توجه به رفع دغدغه جوانان به خصوص در حوزه اشتغال و ساماندهی آن یک کار مهم و وظیفه ای جدی است که ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
وی تصریح کرد: یک‌ چهارم جمعیت 80میلیون نفری ایران جوان هستند که برای رفع نیازها و حل مسائل آنها توسط مسوولان باید عنایت لازم شود تا جلو بخشی از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی گرفته شود.
استان یزد 37 تشکل مردم نهاد جوانان دارد.
سازمانهای مردم نهاد یا سمن (NGO) تشکل های غیرانتفاعی غیردولتی هستند که در حوزه های مختلف اجتماعی فعالیت دارند.
ششمین گردهمایی 2روزه مسئولان امور جوانان وزارت ورزش دیروز چهارشنبه در یزد گشایش یافت و در آن مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونان جوانان اداره های کل استان های وزارتخانه حضور داشتند و در خصوص ساماندهی امور جوانان ، مشارکت های اجتماعی ، طرح های ملی جوانان ، ازدواج و خانواده و فضای مجازی بحث و بررسی شد.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در مراسم افتتاحیه گردهمایی یادشده گفته بود: سپردن امور مختلف به جوانان از سیاست های دولت تدبیر و امید است و مهم ترین اولویت ما برای فعالیت ها و انجام امور نیز حمایت از تشکل های مردم نهاد است.
مسعود شریعتی افزود: در این استان، حرکت های رو به رشدی در بحث توجه به جوانان شد ، در این اداره بیشتر مدیران جوان هستند و به خوبی از این نیروها استفاده شده است.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.