به گزارش خبرنگار ایرنا، پروین کرملو روز یکشنبه در حاشیه تماشای مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اگر چه متولی فعالیت های ورزشی، وزارت ورزش و جوانان است ،اما این موضوع فرا دستگاهی بوده و تصمیم گیری در مورد آن به تنهایی ازعهده وزارت ورزش خارج است.
وی بیان کرد: اگر به دنبال تحقق این هدف و حضور خانواده ها در سالن های ورزشی هستیم باید همه دستگاه دست به دست هم داده و مقدمات آن را فراهم کنیم.
کرملو در ادامه به برنامه ریزی برای افزایش سهم زنان ایرانی از امکانات ورزشی خبر داد و گفت: با تقسیم بندی کشور به 9منطقه و برگزاری نشست های تخصصی ، اجرای برخی طرح ها را دنبال می کنیم که نتیجه آن در نهایت به افزایش سلامت جسمانی زنان و دختران و افزایش حضور آنها در ورزش خواهد انجامید.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: تاکنون در این کارگروه ها برنامه های مهمی مانند سنجش ساختار قامتی دختران اجرا شد که هدف از آن اصلاح حرکت و کمک به سلامت دختران و زنان است.
کرملو بر لزوم افزایش سرانه فضای ورزشی اختصاصی زنان در کشور اشاره کرد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی می تواند مشکل کمبود فضای ورزشی را برطرف و بخش مهمی از دغدغه های موجود را برطرف کند.
وی برنامه بلند مدت ورزش کشور برای افزایش مدال در المپیک های آینده را یادآور شد و گفت: طلسم مدال آوری زنان ایران در المپیک گذشته و با مدال برنز کیمیا علیزاده شکسته شد اما هدف گذاری وزارت ورزش ، افزایش مدال ها و تنوع رنگ های آن در رشته های گوناگون است.
کرملو اضافه کرد: در دوره گذشته بازی های آسیایی در اینچئون 25 درصد مدال های ایران توسط زنان به دست آمد که امیدواریم این مدال ها در بازی های آسیایی اندونزی بیشتر شود.
رقابت های کبدی قهرمانی مردان وزنان آسیا از سوم آذر در گرگان مرکز استان گلستان آغاز و شامگاه امروز یکشنبه با معرفی تیم های قهرمان به پایان می رسد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.