سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان و مربی تیم ملی گفت: هرچه از عمر فوتبال بانوان می‌گذرد، شرایط فنی بهتر و تعداد بازیکنان بیشتر می‌شود و این جذابیت لیگ را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایلنا، "مریم جهان‌نجاتی" در حال حاضر هدایت تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان در لیگ برتر را برعهده دارد. او که مدتی تقریبا طولانی به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی جوانان نیز حاضر بود، حالا به کادر فنی تیم بزرگسالان راه یافته و به عنوان مربی در خدمت فوتبال ملی است.

"جهان‌نجاتی" در گفت و گویی مشروح به سئوالات ایلنا در مورد شرایط لیگ، تیم ملی، استعدادیابی، مشکلات پیش‎‌روی و ... پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

قبل از هرچیز از اوضاع فعلی ‌تیم‌تان بگویید.

متاسفانه یک بازی خانگی را به تیم پرمهره راه‌یاب ملل سنندج باختیم؛ تیمی که امسال پشتوانه مالی خوبی دارد و از حمایت اسپانسر قوی‌ای برخوردار است. بچه‌های ما سر یک اشتباه فردی، یک گل به خودی در دقایق اولیه بازی دریافت کردند و نتوانستند در ادامه ریکاوری روحی شوند. این بازی، بسیار پرافت و خیر بود. یک پنالتی را از دست دادیم، یک گل‌مان در دقایق آخر آفساید اعلام شد و نهایتا بازی را سه بر یک باختیم.

دو بازی اول را هم که با پیروزی پشت سرگذاشتید، در مورد آن دو بازی توضیح دهید.

بازی اول ما با استقلال خوزستان بود، طبق برنامه‌ای که داشتیم و آنالیزی که نسبت به تیم استقلال خوزستان داشتیم، توانستیم این تیم را در شهر خودشان با نتیجه 5 بر صفر شکست دهیم. در هفته دوم رقابت‌ها با تیم ایلام بازی کردیم که مطمئنم این تیم پرقدرت، همه تیم‌های مدعی این فصل را اذیت خواهد کرد که ما آن بازی را با نتیجه 5 بر دو از ایلام بردیم که بازی سختی برای ما بود و بچه‌ها کلیه نکات فنی‌ را اجرا کردند و توانستیم این بازی را برنده شویم. شکست برابر سنندج سک شوک روحی به ما بود چون بچه‌های تیم ما، بچه‌های کم سن و سالی هستند و تجربه زیادی در لیگ ندارند و این تجربه کم باعث شد که تیم سنندج را دست کم بگیرند و این دیدار را واگذار کنیم.

با توجه به این که سه هفته از لیگ امسال گذشته و در آستانه برگزاری هفته چهارم رقابت‌ها هستیم، شرایط لیگ امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در لیگ امسال، اسپانسرهای خوبی ورود کرده‌اند. علاوه بر شهرداری بم که همیشه اوضاع مالی خوبی دارد و جذب بازیکنان تیم ملی بزرگسالان تقریبا همیشه یک حاشیه امنیت برای خودش ایجاد می‌کند، سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و پارس جنوبی‌جم وارد این عرصه شده‌اند که اسپانسرهای بزرگی هستند و چون به صورت سازمان یافته و باشگاهی در لیگ آقایان حضور دارند صددرصد آن شکل سازمان یافته باشگاهی روی تیم‌های فوتبال بانوان‌شان هم تاثیر خواهد گذاشت و کارشان به مراتب راحت تر خواهد بود. امسال با بودجه‌ای حتی کمتر از سال گذشته لیگ را شروع کردیم و لیگ امسال، برای تیم‌هایی مثل تیم لیگ جان‌دار تر و سخت تری خواهد بود. امسال مثل چند سال قبل نیست که بگوییم این تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند.

از لحاظ کیفیت فنی اوضاع لیگ چگونه است؟

هرچه از عمر فوتبال بانوان می‌گذرد، شرایط فنی بهتر و تعداد بازیکنان بیشتر می‌شود و این جذابیت لیگ را زیادتر می‌کند. امسال هم مستثنی از سال‌های گذشته نیست و این سیر پیشرفت فوتبال بانوان در حال ادامه پیدا کردن است. امسال لیگ پویاتری خواهیم داشت.

چند درصد بازیکنان تیم‌تان بومی هستند؟

نزدیک 85 درصد تیم‌مان بچه‌های استان کرمان و شهر سیرجان هستند و یکی از دلایلی که تیم کم هزینه‌ای هستیم به خاطر همین است. یارهای کمکی‌ای هم که گرفته‌ایم بازکنان تیم ملی جوانان و نوجوانان هستند. متاسفانه سه بازیکن خوب و باتجربه فصل پیش‌مان را هم از دست دادیم و جای آن‌ها سه بازیکن کم تجربه و جوان گرفتیم تا این بازیکنان بیایند و از لحاظ تجربه به آن بازیکنانی که از دست دادیم، برسانند، زمان می‌برد و ما مجبوریم بشان زمان دهیم. امیدوارم از بچه‌ها و امکاناتی که باشگاه شهرداری در اختیار ما قرار می‌دهد نهایت استفاده را ببریم و امسال رتبه‌ای در خور زحماتی که می‌کشیم را کسب کنیم.

شما گفتید که امسال با بودجه‌ای کمتر از سال گذشته لیگ را شروع کرده و تیم‌تان را بسته‌اید. مایلم بدانم با توجه به حضور بنگاه‌های اقتصادی قوی در سیرجان، آیا مسئولان شهرستان سیرجان و مدیران این بنگاه‌ها به ماجرا وورود نکرده‌اند تا مشکلات تیمی را که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، حل کنند؟

همین که امسال ما حضور داریم به دلیل حمایت شهردار شهرمان، نماینده مجلس شهرمان و خود باشگاه شهرداری است. ما اسپانسرهای بزرگی چون گل‌گهر، جهاد نصر و ...در سیرجان داریم ولی هر کدام از این بنگاه‌ها سهمی را در ورزش به عهده گرفته‌اند و جایی برای آن که این بنگاه‌ها بخواهند ما را حمایت کنند، نمانده بود. ای کاش باشگاه شهرداری با بودجه مالی بیشتری می‌توانست در لیگ حضور داشته باشد و حمایت های بیشتری از تیم انجام دهد.

پیش‌تر با تیم فریکو سیرجان در رقابت‌ها حاضر می‌شدید، آیا فریکو دیگر علاقه‌ای به تیم‌داری ندارد؟

نه متاسفانه، تحریم‌های اقتصادی شرکت فریکو را خیلی اذیت کرد و این شرکت دیگر نمی‌توانست با ما ادامه دهد.

با توجه به این که شما مربی تیم ملی بانوان هم هستید، از اوضاع فعلی تیم ملی بگویید.

طبق وعده‌ای که به ما داده شده قرار است اواخر آذرماه اردوهای تیم ملی بزرگسالان شروع شود و اگر اردوهای تیم ملی بزرگسالان شروع شود، مجددا با انتخاب بازیکنان از لیگ سعی می‌کنیم که برنامه‌های‌مان را شروع و خودمان را برای مسابقات مقدماتی غرب آسیا آماده کنیم.

در حوزه استعدادیابی هم فعالیتی دارید؟

خوشبختانه کانون استعدادیابی گل‌گهر نزدیک به 150 نوآموز در اختیار دارد که طبق نامه‌هایی که از فدراسیون فوتبال به هیات فوتبال استان می‌رسد نزدیک 14 یا 15 دختر بچه سیرجانی در رده سنی زیر 17 و 15 سال در اردوها حضور می‌یابند که من فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین اتفاقی است که برای فوتبال این شهر و استان در حال رخ دادن است. دعوت این بچه‌ها نشان می‌دهد که چه توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه صورت گرفته است. . علاوه بر حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان و پیگیری استعدادیابی، 21 آبان کلاس مربیگری درجه B  آسیا در سیرجان با حمایت هیئت فوتبال استان برگزار می‌شود که حدود 18 الی 19 نفر از بانوان سیرجان و استان کرمان در این کلاس شرکت می‌کنند و برای اولین بار است که B آسیا در استان کرمان برگزار می‌شود. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به سیرجان سفر می‌کند تا خودش شخصا در افتتاحیه این کلاس حاضر باشد. حضور ایشان نشان می‌دهد که این دوره از اهمیت والایی برای فدراسیون برخوردار است. امیدوارم توجه بیشتر به مریم جهان‌نجاتی‌ها در فوتبال بیشتر شود و او هم از کار کردن در فوتبال خسته نشود. چون بعضی کارها آدم را دلسرد می‌کند.

از دستمزدهای بانوان فوتبالیست هم بگویید.

(باخنده)فقط می‌توانم بگویم در این حد است که ما شرمنده بچه‌های مردم نشویم. خیلی ناچیز است. کل بودجه تیم ما به اندازه یک بازیکن فوتبال مردان نیست.

فکر می‌کنید امسال بتوانید عنوان قهرمانی را کسب کنید؟

ما تلاش می‌کنیم که یک فوتبال خوب ارائه دهیم. من همه چیز را در قهرمانی نمی‌بینم. همان طور که گفتم حضور بچه‌های سیرجانی در حوزه‌های ملی و ساخت بازیکن برای سال اینده از اولویت‌های من است. به زودی زود ما می‌توانیم یک تیم صددرصد بومی داشته باشیم با بازیکنانی که همه در رده‌های ملی حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.