محمدعلی طالبی، روز چهارشنبه در همایش یک روزه تبیین مبارزه با قاچاق کالا در یزد افزود: همکاری و جدیت دستگاه‌های متولی و حل نیازها نقش موثری در مبارزه عملی با قاچاق کالا و ارز در استان دارد .
وی ادامه دارد: همراهی و هماهنگی مسوولان نقش مهمی در این ارتباط دارد و استمرار طرح‌های مختلف موجب حجم کالاهای قاچاق خواهد شد.
معاون استاندار یزد تاکید کرد: این استان به خاطر موقعیت جغرافیایی که در مرکز کشور دارد و با توجه به حمل کالاهای قاچاق از جنوب به شمال و از شرق به غرب در این مسیر قرار دارد.
طالبی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان به واسطه ورود کالاهای قاچاق با مشکلاتی مواجه اند که این مساله اهمیت مبارزه با قاچاق کالا را در یزد دو چندان کرده است.
همچنین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: موقعیت یزد به خاطر قرار گرفتن آن در مرکز ایران و ارتباط استان های جنوبی و جنوب شرق از طریق موجب انباشته شدن کالای قاچاق شده است.
احمد ترحمی، افزود: هم اکنون پنچ گلوگاه ثابت مهم در استان در راستای کشف کالای قاچاق وجود دارد که شامل پاسگاه مدنی مهریز، پاسگاه خاتم الانبیاء (ص) شهرستان خاتم ، پایگاه فراغه ابرکوه ، پاسگاه ساغند و پاسگاه عقدای اردکان است.
همایش یکروزه تبیین مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با حضور جمعی از مسوولان قضایی ، حقوقی و کارشناسان برگزار شد.
در 9 ماهه سال 1396، 100 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان یزد کشف شده است.
یزد نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.