آیت الله محمدرضا ناصری روزپنجشنبه در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان افزود: کار کردن برای مردم ارزش دارد و با اخلاق خوش با آنها رفتار شود.
وی اظهار کرد: در انجام امور و ارائه خدمت به مردم احساس مسوولیت شود و درد مردم را نیز احساس کنید و هرگز موجب نارضایتی آنها نشوید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه خطاب به اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها گفت: شما علاوه بر مسوولیت در عمران و آبادی شهر و توجه به مسائل اجتماعی باید به مسائل فرهنگی هم نگاه ویژه ای داشته باشید.
ناصری بیان کرد: اگر می خواهید، کارهای عمرانی و دیگر فعالیت ها به ثمر برسد، باید فرهنگ ، اعتقادات ، مسائل دینی و تعهد افراد جامعه افزایش یابد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه بصیرت و دینداری مردم قابل ستایش است، گفت: از مردم ، دانشجویان و مسوولان استان در برابر اغتشاش و آشوب هایی که توسط دشمنان برنامه ریزی شده بود، و متانت خود را حفظ کردند و پاسخ « نه » دادند، قدردانی می کنم.

** دولتی ها نباید رقیب شوراها باشند
استاندار یزد هم در این همایش با بیان اینکه دولتی ها نباید رقیب شوراهای اسلامی شهر و روستا باشند، گفت: باید اعضای این نهاد به رسمیت شناخته شوند، زیرا آنها منتخب مردم و بازوان مردم و دولت هستند.
محمود زمانی قمی، افزود: اگر مسوولی از سوی اعضای شورای شهر و روستا برای شرکت در جلسه ای دعوت شد ،بی اعتنایی کرد و حضور نیافت، از او توضیح خواهم خواست.
وی اظهار کرد: برای توسعه و اعتلای شهر صرفا نباید به منابع دولتی و دولت متکی بود، بلکه باید با سرمایه گذاری جدید و وارد کردن بخش خصوصی کارها را انجام داد.
استاندار یزد با بیان اینکه با شعار و سخنرانی رضایت مردم جلب نخواهد شد، افزود: بلکه با اصلاح سیستم و رفتار خوب در راستای رضایت مندی افراد جامعه گام برداشت.
وی با بیان اینکه با انتخاب مشاور در شوراهای اسلامی شهرو روستا موافق است که مشاور از سوی شورا معرفی شود، بیان کرد: رفع بسیاری از مسائل شوراها نیاز به سخنرانی ندارد و فقط باید برنامه‌ریزی و عمل مرتبط با موضوع انجام شود.

*** اعضای شورای شهر و شهرداران نخستین خاکریز مطالبات مردم
شهردار یزد هم در این همایش با بیان اینکه شهرداران و اعضای شورای شهر نقش بسیار موثری در واکسینه کردن جامعه دارند، گفت: شهرداران و اعضای شورای شهر منتخبین مردم هستند و نخستین خاکریز مطالبات محسوب می شوند.
مهدی جمالی نژاد، اظهار کرد: اگر در شهرها حس تعلق شهروندان زیاد شود،وفاق و انسجام در محلات و مناطق افزایش یابد، در نتیجه موحب افزایش سرمایه اجتماعی ، امنیت اجتماعی و ملی می شود.
وی اظهار کرد: اعضای شورای شهر و شهرداران در رضایت مندی یا نارضایتی مردم بسیار موثر هستند به همین دلیل باید نقش خودمان را یکبار دیگر بازخوانی کنیم.
شهردار یزد با بیان اینکه ما وقتی با مشکلات روبه رو می شویم، بیشتر به دنبال معلول هستیم تا علت ها، تصریح کرد : در شهر مشکلاتی چون آسیب های اجتماعی ، تکدی گری ، کودکان خیابانی و غیره وجود دارد که علت اصلی آن مهاجرت است زیرا به خاطر توزیع ناعادلانه خدمات موجب مهاجرپذیری افراد شده است.
جمالی نژاد افزود: برای داشتن یک نظام شهری سالم باید توزیع متوزان جمعیت داشته باشیم و با فراهم کردن خدمات و امکانات از مهاجرت بی رویه افراد جلوگیری کنیم.
شهردار یزد با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری ها بسیار بلند است،یادآور شد: مردم شهرداری ها را از خود نمی دانند و باید اعتماد آنها را جلب کرد تا این مجموعه را به عنوان یک نهاد خدمت رسان تلقی کنند.
یزد به عنوان هشتمین استان پهناور و چهارمین استان صنعتی ایران با 10شهرستان ، 21بخش ، 45دهستان ، سه هزار و 955پارچه آبادی شامل هزار و 121 آبادی دارای سکنه و 2هزار و 834 آبادی خالی از سکنه و نیز 21 کانون شهری دارد.
2088/ 2047 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار:عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.