محمود شاکری شمسی روز یکشنبه در نشستی در بافق با بیان این مطلب، علت ابقا شهرداران را ارایه خدمات شایسته، رضایتمندی مردم و اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداران ابقا شده عنوان کرد.
وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد تصریح کرد: حدود 85 درصد جمعیت استان در 21شهر سکونت دارند که 117 نفر عضو شوراهای شهر هستند.
شاکری شمسی با تاکید به اینکه انتخاب شهرداران در دوره جدید شوراهای اسلامی شهر به دور از حزب و جناح بازی انجام می شود، اظهار کرد: براساس قانون شهرهایی که 200 هزار نفر جمعیت دارند حکم شهردار از سوی وزیر کشور و کمتر از این توسط استانداران صادر می شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد اظهار کرد: تمایل مردم به همکاری با شهرداری های استان را سرمایه ارزشمند دانست و بیان کرد: این امر نشانگر عملکرد خوب مجموعه شهرداری و عشق به مردم و مشارکت شهروندان در اجرای پروژه هاست.
این مسئول یادآور شد: مشارکت فکری مردم در امور شهر باعث می شود، شهروندان پروژه های عمرانی و خدماتی را حاصل تفکر و اندیشه خود تلقی کنند و در اجرا و حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
وی تصریح کرد: « شهروند محوری» به عنوان علم جدید مورد توجه مدیریت شهرداری ها قرار گرفته است و لازمه آن مشارکت مردم در طراحی و اجرای پروژه‌های عمران شهری است که شاهد این رویکرد در شهر بافق هستیم، که در این ارتباط مردم در برگزاری جشنواره های نوروزی و تابستانی مشارکت چشمگیری داشته اند.
این مسوول در ادامه به ابقا شهردار بافق اشاره کرد و افزود: سید علی نوروز زاده در این دوره با رای اعتماد هر پنج عضو شورا شهر در سمت خود ابقا شد.
شاکری شمسی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی دوره های گذشته به ویژه اعضای دوره چهارم قدردانی کرد و گفت: شهرداران قبلی منشا خیر و برکت بودند و امروز بافق به شهری توسعه یافته و پیشرفته تبدیل شده، روند رو به رشد این تغییرات در یکی، 2سال اخیر بیشتر نمود پیدا کرده است.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای دوره پنجم با همت و همکاری شهردار با تجربه، گامهای موثرتری برای توسعه و آبادانی بیشتر شهر بافق بردارند.
وی اجرای طرح « پارک آبشار» را زبانزد خاص و عام و افتخاری برای منطقه خواند و گفت: برنامه ریزی، هدف گذاری، کارشناسی، بهره گیری از مشارکت مردم و خرد جمعی اگر باشد اجرای تمام پروژه ها و طرح ها عمرانی با موفقیت اجرا می شود و جلب رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
نوروز زاده، شهردار بافق دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته عمران است و قبل از انتخاب به عنوان شهردار، مسوول حراست و معاون فرهنگی شهرداری بافق بود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543*2047* خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.