به گزارش ایرنا ، بهرام سرمست روز شنبه در جلسه آموزشی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در برگزاری هر انتخابات ممکن است که حاشیه هایی نیز وجود داشته باشد ولی مهم این است که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی سالم و مورد تأئید برگزار شد.
وی افزود : باید ضمن آسیب شناسی مشکلات پیش رو در انتخابات و برطرف کردن نقاط ضعف ، از درس هایی که در انتخابات آموختیم برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات در آینده استفاده کنیم.
سرمست اظهار کرد: تمامی نامزدهای که این انتخابات شرکت کردند چه پیروز و چه کسانی که موفق به پیروزی در آن نشدند در برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد سیاسی نقش داشتند و باید از تجربیات و دانش آن هادر توسعه شهر و روستا استفاده کرد.
وی با اشاره به این که شوراهای اسلامی سرمایه های اجتماعی جامعه هستند افزود :مسئولان وظیفه دارند تا از تجربه اعضای شوراهای اسلامی به منظور پیشرفت امور استفاده کنند چرا که اگر اختلافات کنار گذاشته نشود نمی توانیم انتظارات به حق مردم را برآورده کنیم.
وی تأکید کرد: دوران رقابت های انتخاباتی به سر آمده و الان دوران رفاقت است ، همه باید برای عمران و آبادانی منطقه دست به دست هم داده و از همفکری دریغ نکنند ، شوراهای منتخب جدید باید با روحیه باز ، از تجربیات دوستان قدیم خود استفاده کرده و از انتقادات آن ها استقبال کنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران افزود : در عصر کنونی برای موفقیت در امور باید مدیریت دانش و تجربه را به کار گرفت ، مسئله مهمی که نظام اداری از آن مغفول مانده است.
وی تأکید کرد: مدیران سازمانی باید علاوه بر بهره گیری از دانایی و تخصص های موجود در سازمان خود ، از علم و دانش بشری نیز استفاده کرده و با تشکیل اتاق های فکر ، از ایده ها و پیشنهادات ارائه شده به منظور رفع مشکلات جدید در جامعه بهره ببرند چرا که علم و دانش قدیم پاسخگوی نیازهای جدید نیست.
سرمست افزود : شوراهای شهر و روستاها علاوه بر مسئولیت هایی که در قانون اساسی . قانون شوراها به آن اشاره شده ، نقش مشورتی نیز برای مسئولین اجرایی بر عهده دارند و فرمانداران و بخشداران باید از نظرات این افراد استفاده کنند.
وی با اشاره به این که تجربه نتیجه عملی دانش و گنجینه ای گرانبها در سازمان به حساب می آید افزود : جای تأسف است که حتی یک برگ از تجربه کسی که سی سال در یک مجموعه اداری کار کرده مستند سازی نشده است ، باید از تجربه گذشتگان چه در سازمان های دولتی و چه سازمان های مردمی و غیر دولتی مانند شوراها به منظور دست یابی به توسعه جامعه استفاده کرد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.