محمدرضا علمدار یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره فعالیت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این کارگروه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده و تاکنون 37 جلسه اصلی به ریاست استاندار یزد و 530 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی برگزار شده است.
وی افزود: 2 هزار و 158 مورد برای 2 هزار و سه فقره پرونده که در جلسه مطرح شده اند مصوبه صادر شده که در این میان موارد بانکی مطرح شده با یکهزار و 699مورد 79درصد ، تامین اجتماعی 197 مورد و 9درصد و مشکلات مالیاتی96 مورد از موارد مطرح شده را به خود اختصاص داده است.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان یزد درباره بخشودگی جرایم تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: در بین پرونده هایی که در این کارگروه تاکنون بررسی شده اند صنایع نساجی 356 واحد، صنایع شیمیایی و سلولوزی 326 واحد،صنایع معدنی 348 واحد، صنایع فلزی و برق 321واحد، غذایی و دارویی130 و سایر موارد 522 واحد بوده است.
علمدار یزدی یادآور شد: دولت در سال جدید بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید را از 16 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان برای کل کشور افزایش داده که این بسته در کل کشور برای سرمایه ثابت و هم سرمایه در گردش اختصاص خواهد یافت و شرایط پرداخت تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و به بانک ها ابلاغ می شود.
وی درباره بازپرداخت تسهیلات هم گفت: بازپرداخت سرمایه ثابت برای واحدهای با پیشرفت بیش از60 درصد در مدت 5 سال است و در مورد سرمایه در گردش برای واحدهای در حال کار مدت بازپرداخت یک سال است که تا دو سال قابل تمدید خواهد بود.
در سال گذشته از 3هزار 600واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.