به گزارش ایرنا، محمدرضا علمدار یزدی روز شنبه در سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با تشریح طرح رونق تولید در سال 96 و بسته ارتقاء توان تولید ملی افزود: در سال گذشته 160هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مصوبات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط راکد و یا تعطیل در نظر گرفته شد.
وی افزود: این مبلغ در سال جاری 200هزار میلیارد ریال برای 10هزار واحد تولیدی و صنعتی اعلام شده و پیش بینی می شود سهم استان یزد که در سال گذشته 11هزار میلیارد ریال بود امسال چهار هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: در سال 95 از 11هزار میلیارد ریال سهم در نظر گرفته شده برای استان یزد حدود 8 هزار میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد و استان از لحاظ میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت .
علمدار یزدی با بیان اینکه این تسهیلات به منظور حفظ و افزایش ظرفیت تولید تا 10 درصد ظرفیت فعلی پرداخت می شود، ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای کوچک تا 50 نفر و واحدهای متوسط بین 50 تا 100 نفر پرداخت خواهد شد.
وی گفت: امسال بنگاه هایی که سال قبل برای تسهیلات ثبت نام کرده اند اگر دوباره درخواست تسهیلات دارند باید 10 درصد افزایش اشتغال داشته باشند.
عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: مدت بازپرداخت نیز برای سرمایه های در گردش و ثابت قابل تمدید بوده ولی باید کارگروه رونق آن را تایید کند در حالی که سال قبل این موضوع مطرح نبود.
به گفته علمدار ، در سال گذشته از 3هزار 600واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.