به گزارش روابط عمومی استانداری یزد ، محمود زمانی قمی در پیامی به مناسبت روز دانشجو افزود:16 آذر ماه هرسال بهانه‌ای است تا یاد مردانی را گرامی بداریم که با قطره های خون خود نهال جنبش دانشجویی را در این سرزمین کاشتند، جنبشی که با نگاه ژرف و عقلایی خود به رویدادهای مختلف تلاش کرد تا در راهبری جامعه به سمت ‌و سوی عدالت و آزادی پیشگام باشد.
وی اظهار کرد: در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی نیز این جنبش زنده و پویا در همه پیچ‌ های تند و گردنه‌ های سخت هرگز از بدنه جامعه جدا نشد و همراهی و همگامی مردم را داشته است.
استاندار یزد در این پیام تاکید کرد: به‌رغم فراز و فرودهای فراوان، هوشمندی دانشجویان موجب شده تا مسیر سازنده جنبش دانشجویی همواره در خدمت به تعالی و پیشرفت ایران عزیز اسلامی باشد و راه را بر روش‌های افراطی و تفریطی در جنبش دانشجویی سد کند.
زمانی قمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهیدان دانشجوی 16 آذر سال 1332 در دانشگاه تهران، «احمد قندچی»، «مصطفی بزرگ نیا» و «آذر شریعت رضوی»، روز دانشجو را به همه دانشجویان، استادان و دانشگاهیان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌ های ما مرکز دین ‌باوری، فناوری، تولید علم و اندیشه و سیاست و ایده پردازی باشد.
روز دانشجو در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می ‌شود که به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت ، 100 هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی 97- 96 مشغول تحصیل هستند.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.