به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن اربعین گفت: صدام از سوی استکبار مامور شده بود با قتل و عام شیعیان و حمله به ایران و بستن راه کربلا ، شیعه را نابود کند اما امروز کجاست که ببیند شلوغی کربلا و مسیر رسیدن به امام حسین (ع ) و عاشقانی را که از شهرهای ایران تا کربلا صف کشیده اند.
وی افزود: عربستانی ها با امریکایی ها توطئه کردند تا با ارتباط گیری با عراق ، ایران و ایرانی را از کربلا دور کنند اما عشق و محبت به خدا ، اهل بیت و امام حسین (ع) مانع ابن توطئه ها شد و امروز را باید ببینند که ایرانی ها در سوریه و عراق ، حرف اول را حتی در مباحث نظامی می زند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد : از این رو همه مردم و مسئولان باید در مسیر ماندگاری اهداف و مرام سیدالشهدا(ع) با تداوم حرکت پیاده روی اربعین تلاش کنند هر چند که مردم با نثار جان و مال خود در حفظ این آرمان ها فعال هستند.
ناصری از زائران اربعین دعا برای رفع توطئه های آمریکا را خواستار شد و اضافه کرد: امروز پاسخ دهندگان به ندای کمک های امام حسین (ع) میلیون ها نفر شده که زیر پرچم و علم آن حضرت عزاداری می کنند.
وی با اشاره به روز 13 آبان و مناسبت های آن گفت: این روز چند مناسبت دارد روز دانش آموز ، تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا و در ادامه دستگیری حضرت امام خمینی (ره) و تبعید ایشان اتفاق افتاد.
امام جمعه یزد افزود: آنها تصور می کردند با تبعید حضرت امام خمینی به نجف اشرف ، ایشان در میان علما شناخته نمی شود در حالی که با رفتن حضرت به نجف ، موج بزرگی در این شهر ایجاد شد و همه علما به اعلمیت ایشان پی بردند.
ناصری ادامه داد: علما فهمیدند ایشان حق است و حقیقت را می گویند و از اینجا به بعد نیازمند جهانی شدن انقلاب بودیم بنابر این کجا بهتر از فرانسه که همه اینها بخشی از برکات تبعید حضرت امام خمینی ( ره) بود.
وی با اشاره به روز دانش آموز هم اظهار کرد : به این قشر اهداف انقلاب اسلامی و حقیقت اسلام را آموزش دهیم از این رو باید کتاب ها باید پر از این مطالب باشد هر چند که بعضی از آنها جابجا شده است.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان روز فرهنگ عمومی گفت: باید سنت های خوب جایگزین فرهنگ و سنت های غربی شود و این سنت های خوب همچون روحیه انقلابی ، استکبارستیزی ، نماز خوانی ، فرهنگ حجاب و بصیرت در راه دین حفظ شود.
امام جمعه یزد درباره تعیین استاندار جدید یزد هم گفت: توصیه می کنم با توجه به اینکه این استان از قدیم به دارالعباده ، دارالعلم و دارالایمان و مرکز علم ، تقوا و شهر علما و بزرگان و دوستداران اهل بیت (ع) شهرت دارد برند یزدی ها و این ارزش ها و سلامتی و نجابت آنها حفظ شود.
وی تصریح کرد: مسئولان معرفی شده توانمند هستند و باید از نیروهای مخلص به منظور حل مشکلات حوزه آب ، اقتصاد ، صنعت و فرهنگ استفاده کنند تا مردم هم به آنها کمک کنند.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضارحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.