حجت الاسلام محمد علی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته هرات افزود: مشکل تاریخی ما وابستگی اقتصاد به نفت است، نفت دست ما نیست باید به دیگران بفروشیم، یا نمی‌خرند، یا ارزان می‌شود، برخی مشکلات امروز مردم به دلیل همین موضوع است..
وی افزود: یکی از مهمترین مسائل جامعه ،امنیت است اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی ممکن نخواهد بود بنابراین اقتصاد و معشیت ما نیز در سایه امنیت به دست می آید.
خطیب جمعه هرات اظهار کرد: باید امنیت اقتصادی را به جایگاهی برسانیم که نیاز به فروش نفت نداشته باشیم.
وی عنوان کرد: استکبار جهانی از نفوذ و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه هراس دارد زیرا همه توطئه های آنان با اقتدار جوانان این مرز و بوم نقشه بر آب شده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب متوجه شدند که اقتدار و قدرت ایران قابل معامله نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاتم در استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه به ویژگی بارز متقین اشاره کرد و گفت: انفاق،عفو و گذشت و کنترل خشم از مهمترین ویژگی های متقین است.
جعفری یادآور شد: الگوی مومنین در جهت رسیدن به تقوا الهی، امام حسن(ع) است که تمامی ویژگی یک مومن با تقوا را داراست.
وی مهمترین معیار برای شیعه بودن را پیرو اهل بیت بودن عنوان کرد و افزود: بر طبق فرمایش امام حسن(ع) اگر مومنین به تمام دستور اسلام عمل کنند و مطیع اهل بیت باشند شیعه واقعی هستند.
امام جمعه هرات در ادامه افزود: دشمنی آمریکا با ایران تمام نشدنی است و به گفته امام خمینی (ره) رابطه ما با آمریکا رابطه میش با گرگ است و هیچگاه آمریکا مصلحت ما را نمی خواهد.
حجت الاسلام جعفری به دشمنان داخلی نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هیچگاه نباید از دشمن داخلی غافل باشیم زیرا دشمن داخلی همانند موریانه عمل می کند و پایه های نظام را از بین می برد.
امام جمعه هرات بیان کرد: تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در هند گفته است، آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران از طریق حمایت از صداهای مدرن در داخل کشور است که منظور وی صداهای مدرن همان دشمن داخلی است.
7534 *2047* خبرنگار:شهلا حیدری**انتشار - عباسقلی اشکورجیری
Irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.