حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت (ع) اجر معنوی و اخروی دارد و رهروان این راه نیز مورد لطف خداوند متعال قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: پیاده روی اربعین و عزاداری در این راه مورد توجه خداوند متعال است چرا که یک مسئله عبادی و سیاسی محسوب می شود.
وی اظهار کرد: برخی با این مراسم مخالف هستند و پیاده روی اربعین را مورد انتقاد قرار می دهند ولی باید بدانیم این امر از جانب ائمه اطهار (ع) توصیه شده است و الطاف الهی را برای فرد در پی دارد.
وی بیان کرد: کسانی که با پیاده روی اربعین مخالف هستند دین را نمی‌شناسند و اسلام و شعائر الهی را زیر سوال می برند زیرا باید در راه امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) احسان و نیکی کرد و مسئولین نیز باید در این مسیر پیش قدم شوند و از حامیان این امر باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به مشکلات کشاورزان افزود: مسئولان استان باید به مسئله اقتصادی کشاورزان و فروش محصولات آنها دقت و توجه کنند زیرا برخی خریداران در خرید محصولات کشاورزان انصاف را رعایت نمی‌کنند.
قریشی گفت: باید در امورات اقتصادی به هم رحم کنیم زیرا این امر موجب نزول برکت و لطف خدواند در جامعه می شود.
وی با اشاره به فتنه ایجاد شده در هفته گذشته در ارومیه اضافه کرد: مسئولان با این امر برخورد دقیقی داشته باشند که تاکنون نیز اینچنین بوده و جلوی برخی سوء استفاده ها در راستای ایجاد تفرقه در داخل شهر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این شهر اتحاد و برادری حاکم است، ادامه داد: باید در این موارد با عقل و منطق رفتار کرد نه اینکه به این بهانه در خیابان ها قداره کشی کنیم زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران این اجازه را به هر کس نمی دهد و نباید به هر کسی اجازه دهیم از این فرصت جهت ضربه زدن به ما استفاده کند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.