معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در 24 ساعت گذشته با تلاش ماموران از یک دستگاه تریلی ولوو عبوری 66 دستگاه موتور قاچاق خودرو زانتیا به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: ماموران آگاهی یزد با کنترل راه های استان و در بازرسی از این خودرو ؛ 2متهم را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.
این مسئول اظهار کرد: متهمان این محموله ، را بدون مجوز گمرکی بارگیری و قصد انتقال آن را به تهران را داشتند.
مزیدی بیان کرد: مبارزه با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود کالای خارجی بدون مجوز به بازار باعث رونق چرخه اقتصادی و کاهش بیکاری جوانان است.

**
امام جمعه مهریز گفت: تعلیم و تربیت اگر بر مبنای مشارکت اولیای دانش آموزان باشد توفیق بیشتر و بهتری به دنبال دارد.
عبدالرضا محی الدینی در همایش اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پیامبر اعظم (ص) مهریز افزود: باید اولیای دانش آموزان از آگاهی و شناخت بالایی نسبت به مسائل تعلم و تربیت برخوردار باشند تا آموزش نیز به شکل صحیح و عملیاتی صورت گیرد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران تعلیم و تربیت ادامه داد: خانواده‌ها نقش مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان خود دارند و همکاری خوب آنها با آموزش و پرورش می‌تواند در بررسی مشکلات و رفع آنها نقش مهمی داشته باشد.
امام جمعه مهریز اظهار کرد: دانش آموزان امانت الهی هستند که خداوند به ما عنایت فرموده است که باید امانت دار خوبی به عنوان سرپرست آنها باشیم و حقوق آنها را به خوبی رعایت کنیم.
محی الدینی گفت: والدین برای تربیت فرزندان نیازمند آگاهی و شناخت اصول و مبانی تربیت هستند و در بسیاری از موارد که خانواده دچار آسیب می شود به خاطر عدم آگاهی والدین به مسائل خانواده به خصوص مسائل تربیتی است.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.
سید علی کارآموز افزود: در پرتو همکاری اولیا، پیوند میان خانه و مدرسه مستحکم تر خواهد شد و از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت به میزان چشم گیری کاسته می شود.
وی افزود: تربیت امر خطیری است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری مردم و اولیا دانش آموزان انجام نخواهد شد.
هفته انجمن اولیا و مربیان از 24 مهر ماه آغاز شده است.
9 هزار دانش آموز در 100 مدرسه شهرستان مهریز تحصیل می کنند و دبیرستان پپامبر اعظم (ص) این شهرستان 200 دانش آموز دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: 650 فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه ماه محرم در این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام محمدحسین حاجی اسماعیلی،در جمع اعضای شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان اردکان افزود: این فعالیت ها با همکاری 50 مبلغ و مبلغه اعزامی به شهرها و روستاها، 65مسجد و مرکز دینی، 6 موسسه قرآنی، هفت خانه قرآنی و 75هیئت مذهبی برگزار شد.
وی اضافه کرد: انجام تبلیغات محیطی ویژه محرم، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، تبیین مسائل شرعی، عزاداری و سوگواری و .. از دیگر برنامه ها بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که سال های آینده در ایام محرم در دستور کار قرار خواهد گرفت، مسجد محور کردن مراسم های عزاداری خواهد بود که در این راستا علاوه بر صرفه جویی در اموال عمومی کارکردهای اصلی مساجد در ترویج و نشر فرهنگ ناب اسلامی نیز فعال خواهد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
با حضور فرماندار ، اردوی آموزشی بانوان اردکان به مناسبت هفته سلامت و تربیت بدنی در محل باشگاه سوارکاری کوهستان این شهرستان برگزار شد.
هادی مقیمی فرماندار اردکان در این اردو با بیان اینکه ایجاد باشگاه ها که همراه با سلامت است، علاوه بر ایجاد روحیه شاد ، از جامعه آسیب زدایی می کند، گفت: با ایجاد اینگونه مراکز از معضلات اجتماعی و اعتیاد پیشگیری می شود و به خصوص زنان به سمت ورزش و تندرستی سوق داده می شوند .
وی افزود : با ایجاد این باشگاه ها خود اتکایی و کار آفرینی در جوانان رشد پیدا می کند و مسئولان با نهادینه کردن ورزش سوارکاری در بین جوانان باعث تعالی آنها و جامعه می شوند .
وی اظهار کرد : احداث این مجموعه کمکی در راستای اهداف ورزش و ارتقای سطح ورزشی شهرستان است و طبق آمار 85 درصد از جوانان و نوجوانان ما مستعد برای ورزش سوارکاری هستند و اردکان جایگاه خوبی برای ارتقاء این ورزش دارد و در آینده نزدیک این موضوع گسترش پیدا می کند.
احمد شکراللهی رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان نیز با بیان اینکه در این اردوی یک روزه 50 نفر از بانوان ادارات شهرستان حضور دارند، افزود : این اردو با همکاری فرمانداری ، شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان و بیمارستان ضیایی که به صورت کارگاهی برای سلامت زنان با موضوع پیشگیری از سرطان های شایع در زنان برپا شد .
7536*2047*7541* 7544*خبرنگاران :کاظم و ندا سبحان زاده ** انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.