به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی نظیر در جستجوی سلامت پیاده باید رفت ، دکتر جسم شما دکتر روح شما ، ورزش ورزش خیابان های فارابی و امام (ره) آستارا را پیاده روی کردند و در پایان به 15 نفر به قید قرعه، جوایز نقدی و غیر نقدی اهدا شد.
شهردار آستارا در پایان این همایش در سالن ورزشی انقلاب این شهر گفت: ترویج ورزش همگانی با گسترش نشاط و تندرستی همراه است و شهرداری آستارا از تقویت ورزش همگانی حمایت می کند.
جواد معیتی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در ترویج فرهنگ ورزش موثر است و زیر ساخت های لازم برای ورزش همگانی در بوستان ها و پیاده روهای شهر آستارا ، فراهم شده است.
وی اظهار داشت: یکی از هدف های شهرداری آستارا فراهم کردن امکانات تفریحی و ورزشی است و تیم فوتبال شهرداری این شهر در لیگ برتر بزرگسالان گیلان خوش می درخشد و امیدواریم به لیگ دسته سوم کشور صعود کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: ورزش در سلامتی انسان نقش مهمی دارد و اثرات مفید فعالیت های ورزشی در پیشگیری، درمان و کنترل بیماری هایی نظیر قلبی، عروقی و تنفسی ثابت شده است.
وحید خاصی پور با تقدیر از هیات ورزش های همگانی آستارا افزود: ورزشکار در مواجهه با شرایط نامساعد، توازن بین جسم و روح را حفظ می کند و آسیب کمتری می بیند.
وی با اشاره به اینکه در نوزدهمین همایش پیاده روی خانوادگی آستارا بیش از یک هزار نفر شرکت کردند، گفت: همگانی کردن ورزش از ضرورت های ایجاد جامعه سالم و با نشاط است و مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی داشته باشند.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و حدود سه هزار و 500 ورزشکار در این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.