آیت الله سید احمد علم الهدی شنبه شب در اجتماع عظیم 'منشور عزت' در مشهد به مناسبت آغاز ماه صفر افزود: توقف در بیان مظلومیت حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان موجب رکود می شود.
وی با بیان اینکه تمام روضه خوانی ها، سینه زدن ها و زنجیر زدن ها به عنوان شعائر ویژه حسینی مقدس است اظهار کرد: این آیین را باید در همان شکل و با آداب سفارش شده توسط امام راحل همچنان ادامه دهیم.
وی گفت: در کنار احیا و تدام این آیین باید توجه کنیم عزاداری سیدالشهدا (ع) متناسب با رشد سیاسی جامعه باشد و امروز که در این سرزمین حاکمیت ولایی مستقر شده باید این عواطف و ابراز احساسات و عشق در قالب برنامه های متحول کننده و بیدار ساز اجتماعی نمود یابد.
امام جمعه مشهد این آیین مذهبی و معنوی در مناسبت های گوناگون را عامل تحول، رشد و بیداری جامعه در راستای پیام عاشورا دانست.
وی افزود: روز اول ماه صفر، نمایشگر عزت و اقتدار اهل بیت (ع) است زیرا عزت، آزادگی و اقتدار سیدالشهدا (ع) و فرزندان و خاندان آن حضرت در این روز در تاریخ ثبت شد.
وی اظهار کرد: عشق و ارادت ما به اهل بیت (ع) نباید فقط در تبیین شعائر حضرت امام حسین (ع) خلاصه شود، بلکه باید در عین اثرگذاری عاطفی در درون انسان ها نیز تاثیر گذاشته و موجب رسیدن به اوج عزت عاشورایی شود.
وی ادامه داد: امام راحل با تکیه بر انقلاب حضرت امام حسین (ع) نظام اسلامی را بر کشور حاکم کرد و ریشه ظلم و نظام ستمشاهی را برکند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به شروع ماه صفر گفت: در چنین روزی اهل بیت (ع) وارد شهر شام شدند و یزید بر عبیدالله بن زیاد به خاطر اینکه حضرت امام حسین (ع) را به شهادت رساند، لعن فرستاد اما این اقدام او نه از بابت پشیمانی بلکه به دلیل تحول مردم شام بود که موجب تغییر نظر یزید شد.
وی افزود: نتیجه مظلومیت حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت، تحول مردم بود و از این رو اول ماه صفر، سالروز عزت اهل بیت حضرت امام حسین (ع) است.
وی اظهار کرد: هنر اهل بیت (ع) آن بود که در سایه واقعه عاشورا، عزت و اقتدار خود را قوت بخشیدند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.