حجت الاسلام علی کارگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع 72 نفر برای عضویت اصلی در شورای یادشده انتخاب خواهند شد، افزود: از شهرستان های یزد و میبد به ترتیب 26 و 19 نفر، تفت و مهریز هرکدام 18 نفر برای عضویت در شورای مرکزی هیات های مذهبی نامزد شده اند.
وی ادامه داد: از شهرستان های خاتم، اشکذر، اردکان، ابرکوه نیز به ترتیب 15، 14، 12 و 9 نفر و شهرستانهای بافق و بهاباد هرکدام هشت نفر برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.
وی خاطر نشان کرد: ثبت نام هیات مذهبی در سامانه طوبی، با سه سال سابقه مسئولیت در هیات مذهبی، داشتن مدرک تحصیلی کاردانی در شهرستانها و کارشناسی در مرکز استان یا معادل آن به ازای هر پنج سال فعالیت در هیات مذهبی یک مقطع تحصیلی، سکونت در محل مورد نظر، حداقل سن 25 و حداکثر 65 سال و نداشتن سابقه کیفری از جمله شرایط نامزدی در انتخابات است.
این مسئول گفت: از یکهزار و 332 هیات مذهبی استان، مسئولان یا نمایندگان رسمی حدود یکهزار 200 هیات دارای کد شناسایی 9 رقمی می توانند در 10 حوزه انتخابیه در اداره های تبلیغات اسلامی شهرستانها رای خود را به صندوق بیاندازند.
حجت الاسلام کارگر افزود: شورای هیاتهای مذهبی شهرستانهای دارای کمتر از 50 هیات شامل پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل، 51 تا 150 هیات مذهبی شامل هفت عضو اصلی و 2 عضو علی البدل و 151 تا 500 هیات مذهبی شامل 9 عضو اصلی و سه عضو علی البدل است که بر این اساس از شهرستان یزد 9 نفر به عنوان عضو اصلی و بقیه شهرستانها هر کدام هفت نفر عضو انتخاب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: هیات های مذهبی تشکلهای مردمی غیرحزبی هستند که با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه داشتن یاد ائمه اطهار فعالیت می کنند.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم- انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.