حجت الاسلام ناصر شکریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مراسم پرفیض اعتکاف از 22 تا 24فروردین ماه جاری در 322 مسجد مازندران برگزار می شود و به هیچ عنوان شایسته نیست گروهها و جریان های سیاسی از این مراسم معنوی برای اغراض سیاسی خود استفاده کنند.
وی ادامه داد : هرچند دعوت از آحاد مردم برای شرکت در یک انتخابات پرشور یک وظیفه شرعی و قانونی است اما این که یک عده ای بخواهند از این فرصت پیش آمده مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود را پیش ببرند ممنوع است و یک تخلف محسوب می شود.
شکریان گفت : در مراسم اعتکاف امسال 500 روحانی و مبلغ به مساجدی که مراسم اعتکاف برگزار می شود اعزام می شوند که علاوه بر انجام اعمال عبادی ، سبک زندگی سالم، هشدارهای لازم در خصوص آسیب های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد و همچنین تشکیل حلقه های معرفتی را در دستور کار تبلیغی خود دارند.
وی افزود : امسال علاوه براعزام مبلغین و روحانیون ، 2 تن از آیات مازندرانی شامل آیت الله توکل و حاج آقا نصوری به شرق و غرب استان برای تبلیغ و آگاهی بخشی اعزام می شوند.
شکریان گفت : همچنین در مراسم اعتکاف امسال 10 هزار ویژه نامه با موضوع اعتکاف و امام زمان (عج) در مساجد مازندران توزیع می شود و نیز مسابقات با قرآن در زلال اعتکاف، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان و اجرای تلاوت ترتیل عمومی از دیگر برنامه هایی است که پیش بینی شده است .
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران پیش بینی کرد که امسال 25 هزار نفر در مازندران متعکف شوند .
سال گذشته 306 مسجد در مازندران میزبان 23 هزار و 600 نفر در مراسم اعتکاف بوده است.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.