به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدرضا مکی روز دوشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد گفت: در فضای مجازی نیز جرائم مختلفی بروز پیدا می کند از این رو پلیس فتای استان یزد تلاش زیادی را برای کنترل و رصد این بخش انجام داده که سال گذشته رتبه دوم و امسال رتبه اول را در این حوزه کسب کرده است.
وی در خصوص هفته نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: تببین وظایف نیروی انتظامی و تأکید بر مشارکت عمومی از اهداف پلیس است که در این هفته برنامه های ویژه ای برای افزایش تعامل میان پلیس و مردم پیش بینی شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی یزد افزود: یکی از ارکان گسترش مشارکت عمومی در ارتقاء امنیت، رسانه ها و خبرنگاران هستند و از این نظر پلیس استان یزد تعامل و همکاری خوبی با فعالان حوزه خبر دارد.
سرهنگ مکی درباره برخی فعالیت های نیروی انتظامی استان گفت: مردم یزد اعتماد بالایی به پلیس دارند از این رو روزانه به طور متوسط یکهزار و 300 تماس با مرکز فوریت های 110 انجام می شود که حدود یک سوم معادل 400 مورد آن فوریتی و نیازمند حضور پلیس در صحنه است.
به گفته وی، بخشی از تماس ها غیرفوریتی و بخشی نیز مشاوره ای است با این حال مردم می توانند موارد مشکوک و غیرفورتی را نیز از طریق پیامک به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری شود و به نوعی همه در تولید امنیت مشارکت داشته باشند.
در ادامه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد نیز با تبیین نقش رسانه ها در گسترش آموزش های همگانی تأکید کرد: از تمامی رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور می خواهیم در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: داستان های واقعی با هدف آموزش همگانی تهیه شده که رسانه ها می توانند این موارد را از سایت پلیس برداشت و در کانال ها و خبرگزاری ها و نشریات منتشر کنند .
وی ادامه داد: تمامی رسانه ها بویژه رسانه های معتبر نقش اثرگذاری در افزایش احساس امنیت در جامعه دارند حتی اگر اطلاع رسانی آنها با نگاه نقادانه و البته منصفانه باشد.
در این جلسه رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل این نیرو گفت: امروزه برخی جرائم نوپدید با ورود اینترنت و تلفن همراه و فضاهای مجازی در جامعه نمایان شده است.
کاظم شاملو افزود: این جرائم عمدتا از سوی افراد به اصطلاح یقه سفید که تا حدودی دانش رایانه ای دارند صورت می گیرد از این رو نظارت بیشتر پلیس دراین بخش ضروری است.
وی بر لزوم اطلاع رسانی به موقع ، فوری و صحیح نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با توجه به گسترش فضاهای مجازی اطلاع رسانی و پیش آگاهی در این زمینه می تواند مانع شایعه پراکنی و برخی آسیب های اجتماعی شود ضمن اینکه شعارهای چند سال اخیر نیروی انتظامی در مسیر گسترش مشارکت مردم در تولید امنیت بوده است.
در پایان این نشست جانشین فرمانده انتظامی استان یزد با نحوه تولید و انتشار محتواهای خبر در ایرنا آشنا شد.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.