به گزارش ایرنا ، ربیع فلاح روز یکشنبه در دومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در رامسر افزود : قرآن کتاب انسان سازی است که انس با قرآن موجب سلامت فکری و معنوی جامعه می شود.
وی با بیان اینکه آموزه های قرآن راه مقابله با آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد به همان میزان بداخلاقی ها در جامعه کاهش می یابد.
وی تاکید کرد : باید دستگاه های فرهنگی و خصوصا آموزش و پرورش با استفاده از فرصت شبکه های اجتماعی برای ترویج معارف دینی خصوصا نماز بهره ببرند.
استاندار مازندران گفت : همه باید برای گسترش فرهنگ متعالی قرآن تلاش کنند و در این راه رسالت آموزش و پرورش سنگین تر است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی نیز در این دوره اموزشی گفت : علم واقعی با تدبر در قرآن قابل دستیابی است و کارشناسان این رشته در اموزش و پرورش باید در قران تدبیر کنند.
به گفته وی ، پاسخ به شبهات دانش اموزان لازم و ضروری است و گفت و گوی چهره به چهره با دانش آموزان نیز تاثیر گذار تر از سخنرانی عمومی است.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت : مشکل امروز انسان علم نیست بلکه اخلاق است و باید به این سمت توجه بیشتر شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: دین و اخلاق بخشنامه ای نیست و باید خود دست اندرکاران قرآن و نماز در صف اول باشند تا دانش آموزان از آنان الگو بگیرند.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش گفت : افتخار ما در آموزش و پرورش فعالیت در سه مقوله قرآن، عترت و نماز است.
مهدی فیض افزود: این نعمت، نعمتی است که باید قدرش را بدانیم و با ناسپاسی ار این نعمت محروم نشویم.
وی با بیان اینکه قبول داریم که در زمینه امکانات با مشکلات مالی روبرو هستیم، تصریح کرد: یکی از بهترین کارهایی که در جمهوری اسلامی انجام شد، درسهایی از قرآن بوده که از یک مدرسه شروع شد و سپس گسترش گرفت.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم تا دانش آموزان عزیز را به سمت قرآن هدایت کنیم و آینده مملکت و جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهیم .
این همایش از امروز به مدت سه روز و با حضور یک هزار 200 نفر از کارشناسان و مدیران ادارات قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش در اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر برگزار می شود.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.