به گزارش خبرنگار ایرنا نادر منصور کیایی روز دوشنبه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی نوجوان سالم در مجتمع بهزیستی خزرآباد ساری اظهار کرد : در بخش فعالیت های فرهنگی برگزاری جشنواره هایی مانند نوجوان سالم ، هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه های سیار پیشگیری و توزیع محصولات فرهنگی و کمک آموزشی در بین مدارس کشور ، از جمله خدمات آموزش و پرورش است .
وی افزود : یکی از اقداماتی که در سال گذشته در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت برنامه مشترک با سازمان بهزیستی در قالب طرح مشارکت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جشنواره نوجوان سالم بود .
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت های آموزشی و فرهنگی ، فعالیت های مراقبتی را نیز در دستور کار دارد و در این مسیر به تمامی دانش آموزان کشور خدمات آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب اجتماعی ارائه می دهد.
منصور کیایی گفت : در ۴ سال گذشته این وزارتخانه خدمات آموزشی ویژه در حوزه مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض مصرف مواد و رفتارهای پرخطر را در دستور کار خود قرار داد .
وی برگزاری جشنواره نوجوان سالم را از اقدامات موثر در زمینه جذب مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد وافزود: در ابتدای آغاز این برنامه جشنواره با مشارکت ۳ هزار دانش اموز آغاز شد و امروز به ۲۹۳ هزار نفر افزایش یافته و امید است با این رشد به مشارکت یک میلیونی دانش اموزان برسیم.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اموزش و پرورش افزود : در سال تحصیلی گذشته پایه های ششم تا نهم تمامی مدارس به صورت ۱۰۰ درصد تحت پوشش برنامه های مشارکتی آموزش و پرورش قرار گرفتند و در کنار آن طرح توانمندسازی والدین و کارکنان نیز اجرا شد.
منصور کیایی اظهار داشت : در صورت همکاری تمامی مدارس و اولیا به زودی قادر خواهیم بود از هر دانش اموز یک سفیر و همیار پیشگیری تحویل اجتماع دهیم.
**پیشگیری از آسیب های اجتماعی بدون مشارکت مردم محقق نمی شود
معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت : مهمترین اصل در تحقق پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشارکت جامعه در فعالیت های پیشگیرانه و استفاده از پتانسیل مردمی به عنوان شریک مقابله با آسیب های اجتماعی است.
فرید براتی اظهار داشت : اجتماع محوری باید سر لوحه تمامی برنامه های مقابله با آسیب ها و مشکلات اجتماعی قرار بگیرد.
وی با اشاره به جشنواره نوجوان سالم گفت : هدف از این کار مشارکت جویی دانش آموزان در پیش گیری از آسیبهای اجتماعی است که خوشبختانه نتایج خوبی از آن در طول ۶ دوره به دست آمده است.
براتی تاکید کرد که در سال جاری سعی می شود این طرح در آموزش و پرورش توسعه یابد و نسبت به افزایش مشارکت دانش آموزان و مدارس و اولیا در مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش بیشتری شود.
ششمین جشنواره ملی نوجوان سالم با تقدیر از ۲۰۰ اثر برتر از هزار و 300 اثر رسیده به جشنواره امروز دوشنبه در مجتمع بهزیستی خزرآباد ساری به کار خود پایان داد .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.