به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در همایش دختران ، حمایت های روانی - اجتماعی، توسعه پایدار این استان افزود: بر این اساس دخترها در مقایسه با پسرها روح لطیف تری دارند و اگر والدین در رفتار ، کردار و گفتار خود یکی باشند فرزندان نیز به همان صورت تربیت می شوند.
وی اظهار کرد: متاسفانه امروزه برخی منازل به مثابه میدان جنگ شده و والدین تصور می کنند با این کارها ، کودک خود متوجه چیزی نمی شوند، در حالی که علم ثابت کرده که جنین استرس و حرص مادر را درک می کند.
خاتمی افزود: بهزیستی در ارتباط با افزایش سطح آگاهی ها نقش اساسی دارد و در این میان بروز خطرات را متناسب با سنین افراد گوشزد کند.
وی اظهار کرد: اقدام بهزیستی برای راه اندازی مراکز شبه خانواده قابل قدردانی است ولی هر چقدر هم که محیط زندگی افراد تحت حمایت خوب و آرام و عاطفی باشد ، باز هم خلاء محبت پدر و مادر را احساس می کنند.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به نگاه ابزاری به زنان در گذشته خاطر نشان کرد: امروز هم زن را وسیله ای برای برطرف کردن هوس ها، خواسته ها و امیال خود می دانند و این در حالی است که دین اسلام در مقطعی این مساله را حل و به دید یک انسان نگاه کرد.
وی ادامه داد: امروزه نیز قشر بزرگی از جامعه را دختران تشکیل می دهند و اغلب آنها در معرض آسیب های اجتماعی قرارد دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه این جلسه گفت: امروزه دغدغه اصلی مسئولان و مردم حفظ بهداشت روانی آحاد جامعه و توجه بیشتر به این موضوع مهم است.
مسیح الله سلطانی افزود: بر این اساس پژوهشی که طی سال 94 با عنوان وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان زنجان انجام گرفت نشان می دهد که هر چه شهرستانی برخوردار تر باشد، به همان میزان بروز آسیب های اجتماعی نیز بیشتر بوده و در واقع بر خلاف تصور عموم ریشه آسیب های اجتماعی فقر نیست.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات پژوهش اعلام شده، میزان شیوع رفتارهای پرخطر بود و متاسفانه نتایج ارائه شده بیانگر آن بود که اغلب نوجوانان حتی در شهرستانهایی با بافت سنتی ، قبل از 17 سالگی رفتارهای پرخطر را تجربه می کنند و این مساله توجه بیشتر خانواده ها به تربیت فرزندان را ضروری می کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون مشکلات متعدد آموزشی در کشور وجود دارد و با دیدگاههای مختلفی آموزش های مختلفی ارائه می شود.
به گفته وی ، یکی از رویکردها در مواجهه با آسیب های اجتماعی در سالهای گذشته رویکرد انکار بود و این نوع نگاه به رشد فزاینده آسیب ها منتج شد که خوشبختانه دولت فعلی رویکرد انکار را کنار زد.
سلطانی، افزود: آموزش های علمی باید مبنای کار قرار گیرد و به سمتی حرکت کنیم که جامعه مهارت های لازم را برای مقابله با آسیب ها بدست آورد.
7320/ 8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.