حسن طهماسبی روز دوشنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان اراک افزود: در بهار امسال 16 کودک خیابانی و کار در این شهرستان شناسایی شد که در این رقم در مدت مشابه سال قبل 30 نفر بود.
وی افزود: ساماندهی کودکان خیابانی در اراک شامل شناسایی، جذب و اقامت است که در با توجه به سیاست های جدید دولت در بهره گیری از توان بخش غیردولتی، مشاوره های اجتماعی و خدمات لازم روانشناختی و ایجاد اشتغال در این موسسات با جدیت دنبال می شود.
رئیس بهزیستی شهرستان اراک عنوان کرد: این کودکان پس از جذب در مرحله ارتباط تقویت یافته با مددکار اجتماعی قرار می گیرند و تلاش بر این است که با حمایت های اصولی به خانواده برگردند و اگر شرایط آن مهیا نباشد به صورت موقت یا دائم نگهداری می شود.
طهاسمبی اجرای سیاست گذاری های کلان حوزه اجتماعی را منحصر به بهزیستی ندانست و افزود: همه دستگاه اجرایی به ویژه رسانه ها در مقوله حیاتی پیشگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی باید مشارکت فعالانه داشته باشند.
فرماندار اراک نیز در سخنانی به اهمیت روزآمدی راهکارهای پیشگیرانه در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود:گروه اجتماعی و فرهنگی (ساماندهی کودکان خیابانی) افزود:
حسین بختیاری افزود: ساماندهی معضل کودکان خیابانی به عنوان یکی از موضوعات آسیب زا در این شهرستان باید در اولویت باشد و تحقق این مهم نیازمند همگرایی همه دستگاه های متولی است.
فرماندار اراک تصریح کرد: کودکان کار و خیابانی شرایط یکسان ندارند و باید سطوح خدماتی در عرصه پیشگیری و اقدامات کمک دهنده با تعاریف علمی و بر حسب شرایط هر رویکرد، دیده شود تا ساماندهی و اثربخشی حاصل شود.
بهزیستی اراک بیش از 15 هزار مددجو را تحت حمایت خود دارد.
7114/6013/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.