به گزارش خبرآنلاین؛ مسیح اله سلطانی در جلسه بررسی نحوه مشارکت سازمان های مردم نهاد حمایتی و موسسات خیریه در جمع آوری زکات فطره سال جاری، اظهار کرد: مجوز جمع آوری زکات فطره فقط برای یک روز برای تشکل های متقاضی صادر می شود ولی باید تعداد و محل استقرار صندوق های جمع آوری زکات آن موسسه در سطح استان مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه فروش قبض، نصب صندوق، انتشار تصاویر گروه های هدف و اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در سطح معابر عمومی ممنوع است مگر با مجوز ویژه ادامه داد: موسسات خیریه و دستگاههای حمایتی که گروه هدف آن ها شامل ایتام، بیماران، کودکان، معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی است، در اولویت جمع آوری زکات فطره قرار دارند.
سلطانی بر لزوم برنامه ریزی هدفمند، هماهنگی بین دستگاه‌های حمایتی و داشتن برنامه منسجم در چهار چوب مسائل شرعی و قانونی در فضایی منسجم تاکید کرد وگفت: به منظور مدیریت و نظام‌مندی جمع آوری زکات فطره برای کمک به اقشار ضعیف و مستضعف جامعه طبق نظر علما، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بیشتر و نظارت دقیق تراز سوی دستگاه های مربوطه از جمله فرمانداریها ،کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی ضروری است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد:کارگروه های نظارت بر جمع آوری زکات فطره در سطح شهرستان ها تشکیل شود و هرمبلغی که در این راستا جمع آوری شد، باید در همان شهرستان هزینه گردد.
وی در پایان به برخورد نیروی انتظامی با افراد سودجو در جانمایی صندوق‌های موسسات خیریه فاقد مجوز و نظارت از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)برای جمع آوری زکات فطره تاکید نمود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678786
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.