به گزارش ایرنا، خسرو ساکی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقات ژیمناستیک کشوری دختران که در اردوگاه امام علی (ع) در کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از اعتماد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در میزبانی استان البرز در برگزاری مسابقات کشوری ژیمناستیک دانش آموزی افزود: ایران کوچک به مدت دو هفته شاهد رقابت دانش آموزان در رشته ژیمناستیک در بخش دختران و پسران دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول بود.
وی اظهار کرد: اجرای این مسابقات شور و نشاط خاصی به استان البرز به ویژه زمانی که دانش آموزان کاپ های اخلاق و مدال هایشان را به شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' اهدا کردند، بخشید.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ورزش در بین کودکان، نوجوانان ،جوانان و آحاد جامعه، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری دانش آموزان را به تحصیل ، تهذیب و ورزش ترغیب کردند چراکه این عامل باعث رشد و شکوفایی می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: تحصیل ارتقاء دانش، تهذیب رشد اخلاق و معنویت و ورزش باعث تندرستی و سلامت می شود که در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به این مهم توجه شده است.
ساکی از سلامت جسم و روان افراد به عنوان یکی از عوامل مهم رشد و توسعه یک جامعه یاد کرد و افزود: برای رسیدن به جامعه ای توسعه یافته و خلاق باید به ورزش اهمیت داد و آن را در ردیف واجبات زندگی روزانه قرار داد.
وی با بیان اینکه به ورزش دختران در کشور باید ویژه ای شود، تصریح کرد: دختران بانوان آینده ایران زمین هستند که در در کانون خانواده و اجتماع مسئولیت سنگینی بر عهده دارند لذا این مادران آینده باید جسم و روح سالم داشته باشند.
وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش برای توسعه ورزش در جامعه به ویژه در بین جامعه هدف ، برنامه های مختلفی دارد که یکی از آن برنامه ها، برگزاری مسابقات دانش آموزی است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ورزش تمرینی برای شادی و نشاط، اعتماد به نفس، استقامت، قانون مندی ، قانون گرایی، مسئولیت پذیری و ایفای مسئولیت در طول زندگی است.
ساکی گفت: ورزش میدان مسابقه و تلاش برای پرورش و تهذیب مکارم اخلاقی و رشد ابعاد شخصیت انسان است.
وی شکست و پیروزی را جزئی از زندگی انسان دانست و یادآور شد: هر شکست پلی است برای رسیدن به پیروزی در زندگی که باید از آن درس گرفت تا به هدف رسید.
وی در پایان به سرپرستان و مربیان دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات کشوری توصیه کرد برای بازگشت به استان ها و شهرهایشان شتاب نکنند، بلکه با رعایت نکات ایمنی سفر و اردویی ، دانش آموزان را بازگردانند.
استان البرز از یکم تا 14 شهریور ماه 96 میزبانی مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور را بر عهده دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.