به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، «محمود اسدی» مدیر آموزش و پرورش بجنورد روز دوشنبه در این مراسم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برپا شده بود هشتم اسفند را نماد تجلیل و تقدیر از تلاش های دست اندرکاران امور تربیتی در مدارس عنوان کرد و گفت: تاسیس نهاد امور تربیتی از سوی شهیدان رجایی و باهنر در آموزش و پرورش نشان از اهمیت و جایگاه تربیت دارد.
وی با بیان اینکه تربیت یک مفهوم گسترده و وسیع دارد و تربیت اخلاقی، دینی، علمی، تربیت بدنی را از جمله مسائل تربیتی برشمرد که در آموزش و پرورش مورد اهمیت است و افزود: تربیت وظیفه آحاد ملت و همه ی دستگاه ها، رسانه ها، مساجد، خانواده ها و دیگر اقشار است و تنها در آموزش و پرورش خلاصه نمی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ضمن تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت دو بال جدا نشدنی آموزش و پرورش هستند که بعد تربیتی آن پررنگ تر است خاطر نشان کرد: تربیت اسلامی در تمام عرصه های تعلم و تربیت ما وجود دارد و هر نظر و نگاه ما به تربیت باید نگاه تربیت اسلامی باشد هماهنگونه که فرهنگ جامعه ی ما فرهنگ دینی و اسلامی است.
اسدی اظهار داشت: ما باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنیم که فردی مفید و تاثیر گذار در جامعه باشند چراکه آینده سازان کشور این قشر هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مربیان و مشاوران مدارس در عرصه تربیتی گفت: مقوله تربیت مقوله ی عام است اما نقش والا و برنامه ریزی مربیان پرورشی برکسی پوشیده نیست.
«علی شورزاده» درباره جایگاه امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: سند تحول به عنوان سند بالا دستی و میثاق ملی در آموزش و پرورش، تربیت دانش آموز مومن و خدای جو را به عنوان محور اصلی فعالیت تعلیم و تربیت تبیین کرده است.
وی با اشاره به برخی از فعالیت های پرورشی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که امسال در مدارس اجرا شد مسابقات قرآن و معارف اسلامی بود که در مرحله آموزشگاهی 127 هزار دانش آموز در آن شرکت کرده اند و همچنین پرسش مهر که با استقبال 32 هزار و 500 نفری همراه بود که در مرحله کشوری نیز برخی از رتبه های اول و دوم مسابقات پرسش مهر به استان خراسان شمالی تعلق گفت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد هم در این مراسم به نقش فعالان عرصه پرورشی و تربیتی در مدارس اشاره و تصریح کرد: برگزاری برنامه های دهه فجر و اجرای حداقل 5 برنامه محوری در مدارس و برنامه هایی چون اجرای جنگ های شادی، سرود 1357 نفره دانش آموزان در 12 و 22 بهمن با مشارکت مربیان پرورشی از اقدامات خوبی بود که در شهرستان اجرا شد و فرهنگیان و دانش آموزان بجنوردی نشان دادند همچنان پایبند به ارزشهای انقلابی اند.
علی قلی زاده همچنین به اعزام راهیان نور و آشنا کردن دانش آموزان با ایثارگری و رشادت های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این اردوها که بیش از هزار و 700 دانش آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند 140 نفر از مربیان، مدیران و سایر عوامل آموزش و پرورش در کنار دیگر نهاد ها به عنوان عوامل اجرایی نقش داشتند که این تلاش ها موجب رشد20 درصدی اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور نسبت به سال گذشته شد.
وی تصریح کرد: تربیت صحیح نسل آینده هر کشوری، رسالت سنگین و البته تعهد حاکمان نسبت به مردم است و در ابتدای انقلاب شهدای بزرگ انقلاب چون رجایی و باهنربا توجه به درک بالایی که داشتند معتقد بودند که با ایجاد امورتربیتی روح اخلاق و باورهای دینی و انقلابی، بر تارک تعلیم و تربیت ایران اسلامی دمیده شود.
در این مراسم از رضا رمضانزاده اولین مسئول امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد و همچنین معاونین اسبق پرورشی شهرستان توسط فرماندار بجنورد و مسئولین استانی و شهرستانی تجلیل شد.
گفتنی است برگزاری مسابقات لنگ و پرتاب دارت، اجرای هم خوانی گروه کرال فرهنگیان آموزش و پرورش بجنورد، برپایی نماز جماعت، تجلیل از مربیان و معاونین فعال پرورشی و عوامل اجرایی راهیان نور از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور 250مربی و معاون پرورشی، 85 مشاور،140 فعال راهیان نور و 20 مسوول و مدیر برتر مدارس شهرستان در تالار پیوند شهرستان بجنورد برگزار شد.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.