به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ایده ها و دست ساخته های نوین آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد به مدت یک روز در یاسوج برگزار شد.
آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مدیران، معلمان و صاحبان آثار برتر برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای جایگاه علمی، ایجاد روحیه تفکر و ایده پردازی، رشد خلاقیت و استفاده از فضای مجازی برای آموزش ویژه معلمان و دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش استثنایی بوده است.
علی نیکنام اظهار داشت: 156 اثر در محورهای مختلف ازجمله فیلم، تولید محتوای الکترونیکی، نرم افزارهای هوشمند آموزشی، دست ساخته ها، مدرسه مجازی، تابلوی آموزشی، کارت های دیداری، آموزش خط بریل و دفترچه های آموزشی به دبیرخانه جشنواره ارائه شد.
وی افزود که فراخوان ارسال آثار به این جشنواره در آذر و دی سال جاری انجام و پس از بررسی توسط داوران 20 اثر به عنوان برتر و پنج اثر نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
نیکنام بیان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره از سه اثر اطلس آموزش و پرورش استثنایی، فصلنامه علمی، آموزشی و خبری آموزش استثنایی و مجموعه ایده های برتر آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.
وی عنوان کرد که فیلم های آموزشی، توانبخشی و ارائه طرح های نوین آموزشی روند انتقال مفاهیم به فراگیران را تسهیل می کند.
نیکنام ابراز داشت: برگزیدگان این جشنواره فریبا آریامنش با آثار تابلو و پازل های آموزشی، زیور نجات پور با آثار نقشه استان و فصل های سال ویژه تمامی گروه های آموزشی بویژه نابینا و نیمه بینا، شهین تاج ظفری با اثر آموزش خط بریل برای تمامی گروه های علاقمند به یادگیری خط بریل و نوآموزان نیمه بینا و نابینا، احمد جوکار و معرف پاداش با اثر آشنایی با کودکان با نیازهای ویژه و ستایش مطهری نیا با آثار روش های املا گرفتن از جمله افراد برگزیده است.
وی گفت که این جشنواره در سال های آینده به صورت دائمی آماده دریافت دست ساخته ها، ایده ها و طرح های نوین آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.
یکهزار و 100 دانش آموز استثنایی با معلولیت های مختلف در 16 مرکز مستقل در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
افزون بر 149 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.