به گزارش ایرنا ، محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در اردبیل افزود: اگر می ‌خواهیم دانش ‌آموزان به عنوان سرمایه ‌های آینده کشور و اعتلای معنوی و معرفتی پیدا کنند باید بر مدار قرآن ، ‌عترت و نماز تربیت شوند.
وی از قرآن ، نماز و عترت به عنوان مبانی اصلی معرفتی یاد کرد و گفت: تربیت صحیح نسل آینده در سایه قرآن ، نماز و عترت بیمه حاصل شده و زمینه تحول و اعتلای معرفتی این قشر فراهم می شود.
وی از تصویب سند جامع تامین و اعتلای اقامه نماز در مدارس و برگزاری جشن‌ های تکلیف در استان ‌ها خبر داد و افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن در بین 10 میلیون علاقمند به این حوزه آموزش و پرورش در حفظ ترتیلی و موضوعی قرآن ورود کرده و اقدامات خوبی را نیز انجام داده است.
مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ، عترت و نماز از حضور بیش از 500 نفر از دختران از سراسر کشور در این دوره از مسابقات خبر داد.
او گفت: این دانش آموزان برگزیده و گلچینی از بین هفت میلیون دانش‌ آموزی هستند که در مراحل مختلف مدرسه تا سطح کشور در مسابقات متنوع قرآن ، عترت و نماز دانش ‌آموزان سراسر کشور حاضر شده و با علاقمندی در این رویداد حضور یافتند.
وی بیان کرد: برای توانمندسازی معلمان و دانش ‌آموزان در این سه حوزه طرح ‌های مختلفی در بخش وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود که طرح امام ‌شناسی ، مصباح ‌الهدی و طرح ‌های حوزه یاوران نماز و حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن کریم از جمله آنهاست.
مسیب زاده به سرمایه ‌گذاری ویژه آموزش و پرورش در این حوزه اشاره و اظهارامیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی در استانی مانند اردبیل بستر خوبی را برای توسعه و نشر معارف قرآنی ، عترت و نماز به وجود آورد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.