به گزارش ایرنا ، محمد رضا مسیب زاده روز جمعه در حاشیه آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری حفظ موضوعی قرآن در دستور کار قرار گرفته که در این رابطه 12 عنوان کتاب چاپ و اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی از اجرای طرح مصباح الهدی، نورباران و طرح مبین به عنوان یاوران نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: سعی می شود در قالب این طرح ها بهترین الگوی سبک زندگی برگرفته از ائمه اطهار و قرآن کریم به جامعه معرفی شود.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی و تدارک فضای سالم معنوی در مدرسه و محیط خانواده استبیان کرد: یکی از اولویتهای اساسی وزارت ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان است.
او بیان کرد: از اولویتهای دیگر وزارت آموزش و پرورش تحقق منویات مقام معظم رهبری در بخش قرآن کریم، عترت و نماز است چرا که تمام منویات مقام معظم رهبری چراغ راه ما بوده و در این زمینه وظیفه داریم منویات رهبر خود را تحقق بخشیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ترویج فرهنگ قرآن کریم اظهار کرد: دراین زمینه وزارت آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و توانسته در حوزه تربیت و پرورش قاریان، حافظان و مفسران قرآن پیشگام باشد.
محمد رضا مسیب زاده یکی از افتخارات وزارت آموزش و پرورش را برگزاری جشن تکلیف 2 هزار و 200 دانش‌آموز در حضور مقام معظم رهبری دانست و گفت: این یک دستاورد بسیار بزرگ برای ما بود.
سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور از روز 20 تیر در اردبیل شروع شده بود و مسابقات دختران دانش آموز نیز از 25 تیر ماه برگزار می شود.
یک هزار و 200 دانش اموز دختر و پسر در سی و پنجمین دوره مسابقات قران ، عترت و نماز دانش آموزان با هم رقابت می کنند.
خبرنگار : مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.