به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با محوریت نهادینه شدن شعار امسال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: در سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری مزین به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل شده بود عملا مشکلات مالی و تولیدی 23 واحد تولیدی و صنعتی که از دور فعالیت و تولید خارج شده بودند برطرف شد.
وی گفت: تنها آن دسته از واحدهایی که خود برای رفع موانع تولید با ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همکاری نکرده و از دریافت تسهیلات ویژه بانکی رفع مشکل سرمایه در گردش خودداری کردند در لیست واحدهای تولیدی مشکل دار باقی ماندند.
وی تشریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار امسال ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال امسال با رویکرد جدیدی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید همراه با همکاری برای نوسازی و ارتقای سطح تولید واحدهای قدیمی تلاش خواهد کرد.
او افزود: با هدف ایجاد زمینه برای تولید و اشتغال در این شهرستان دوره های آموزشی کارآفرینی برای جوانان جویای کار به ویژه دوره های آموزشی کار و تولید در بخش گردشگری به صورت مستمر در طول سال برگزار و نخستین دوره آموزشی در این زمینه روز شنبه با حضور استاندار اردبیل برگزار خواهد شد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: در سال 96 بر خلاف سال های گذشته اعتبارات عمرانی به صورت متمرکز توزیع و از خرد کردن اعتبارات در جلوگیری از حیف و میل بیت المال و نیمه کاره رها کردن پروژه های عمرانی متعدد پرهیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی در مرکز کشور بر اساس تشکیل جلسات صورت می گیرد افزود: برگزاری جلسات متعدد و موازی در بسیاری از اوقات تنها موجب تلف شدن وقت مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی می شود که امسال برای حذف جلسات موازی و کار با رویکرد عملی تولید و اشتغال تلاش خواهد شد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر تلاش مسوولان اجرایی شهرستان در تحقق شعار اعلام شده امسال از سوی مقام عظمای ولایت گفت: بی توجهی دولت ها و مردم در سال های گذشته به مسائل مالی اقتصاد کشور را فلج کرده است.
او افزود: امروزه برای حل این مشکل همه گیر اجتماعی و اقتصادی علاوه بر تلاش مسوولان همکاری مردم با ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه برای حل مشکلات اقتصادی ضروری بنظر می رسد.
او با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه گفت: استفاده از ابزار هنر و خلاقیت هنرمندان منطقه برای ترویج این فرهنگی برای دستیابی به مقاصد اقتصادی راهکاری مناسب است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جوب اردبیل قرار دارد.
در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
دولت تدبیر و امید فعال کردن واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده و در استان اردبیل هم روند فعال شدن این طرح های تسریع شده و تا پایان پارسال هم اختصاص تسهیلات بانکی به 25 واحد تولیدی دیگر تعیین تکلیف شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.