به گزارش ایرنا، این دانشجویان که اغلب در رده های مدیریتی روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی کشور و رسانه های مختلف فعال هستند به همراه دکتر علی محمد مزیدی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد میبد از استودیو و تحریریه خبر صدا و سیما مرکز یزد دیدن کردند.
مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد در این دیدار گفت: افزایش کمی و کیفی فعالیت های رسانه ای در سال های خبر همگان را دچار نوعی شوک کرده است.
احمد پهلوانیان با بیان اینکه برخی معتقدند که رسانه با تولید فراورده های مختلف جهت دارعملا باعث بی اطلاعی جامعه شده اند، افزود: جدای آنکه این دیدگاه درست یا غلط باشد، باید آسیب های ناشی از فعالیت های رسانه ای شناسایی و برای کاهش آنها تلاش شود.
وی ادامه داد: جریان ارتباطات می تواند از یک سو سبب تقویت ویژگی های اجتماعی و فاصله گرفتن از جامعه توده ای شود و از سوی دیگر کارکرد ایجاد جامعه توده وار که بین افراد ارتباطات ضعیفی وجود دارد، نیز باشد.
پهلوانیان با بیان اینکه برخی مدیران فرهنگی در جریان تحولات و آثار رسانه ها نیستند، تعامل بیش از پیش مدیران با رسانه ها را مورد تاکید قرار داد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد نیز با یادآوری تاکید امام خمینی (ره) بر نقش دانشگاه بودن رسانه ها گفت: افزایش ارتباط و تعامل میان دانشگاه و فضای رسانه ای کشور به تقویت حوزه فرهنگی کمک زیادی می کند.
کاظم شاملو افزود: ارتباط دانشگاه ها با رسانه باعث تقویت فضای رسانه ای با بهره گیری از دانش های تازه و بروز می شود و دانشجویان و دانشگاهیان را نیز با ملاحظات میدانی فعالیت های رسانه ای آشنا می کند و آنان علاوه بر مباحث نظری با مباحثی عملی این رشته نیز آشنا می شوند.
مهدی سلطانی مدیر اتاق خبر صدا و سیمای مرکز یزد نیز با یادآوری تاثیر رسانه ها در شکل گیری فضای گفتمانی در جامعه گفت: تعامل نخبگان دانشگاه و رسانه نقش موثری در مقابله با آسیب های اجتماعی و اصلاح سبک زندگی جامعه دارد.
دانشجویان دوره دکتری علوم ارتباطات واحد میبد پس از دیدار از واحدهای تولید و خبرگزاری صدا و سیمای استان یزد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز یزد، در نشستی با خبرنگاران ایرنا در خصوص مباحث حوزه خبر و اطلاع رسانی تبادل نظر کردند.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار کاظم شاملو*
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.