به گزارش ایرنا ، محمدرضا قمی روز دوشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با مثبت ارزیابی کردن رتبه کسب و کار کشور در سال گذشته اظهار کرد: وضعیت اقتصاد کشور در دوران پسابرجام از رشد خوبی برخوردار بوده و هم اکنون رو به بهبود است .
وی افزود: در دوران پسابرجام اتفاقات خوبی در کشور افتاد و علاوه بر رشد ناخالص ملی رونق بخش ساختمان کشور را شاهد بودیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در حاشیه جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درباره موضوعات جلسه نیز گفت: بحث کلی امروز درباره تامین آب و انرژی بود که در این بخش ، صنف زرگر اصلاح هزینه های استاندارد برای زرگران استان را خواستار شد.
قمی اضافه کرد: در این جلسه تعاونی های کشاورزی ، دامداران و کشاورزان با انتقاد از روند افزایش هفت برابری تعرفه های برق بدون جبران آن مورد تأکید قرار گرفت.
وی ادامه داد : در بخش صنعت نیز مشکلات دریافت 50 میلیون ریال به بالا از چک های مشتریان مطرح شد که مقرر شد این موارد برای پیگیری و حل با همکاری استانداری به مرکز ارجاع داده شود.
** شهرستان تفت و یزد کمترین و بیشترین نرخ مستاجری استان را دارند
در ادامه جلسه رئیس سازمان مدیریت یزد در گزارشی ساختار جمعیت استان یزد را یر اساس سرشماری سال 1395 مرور کرد و گفت: بر این اساس استان یزد با نرخ رشد 2.53 درصد در رتبه 24کشور قرار گرفته و بالاترین جمعیت استان در سن 30تا 34 قرار دارد.
حمیدرضا نصیری زاده با بیان اینکه 85 درصد جمعیت استان شهری و مابقی روستایی است افزود: این روند قبل از انقلاب 35 درصد شهری و 65 درصد روستایی بوده که هم اکنون تغییر یافته است.
به گفته وی ، کمترین نرخ رشد جمعیت با منفی 56 صدم درصد متعلق به شهرستان تفت و 4.73 درصد به دلیل مهاجرت بالا متعلق به شهرستان اردکان است ضمن اینکه کمترین نرخ بیکاری را در میبد با 9.2 درصد و بیتشرین نرخ بیکاری را با 17.1درصد در شهرستان بهاباد داریم.
رئیس سازمان مدیریت درباره نرخ مستاجری هم گفت: شهرستان یزد با نرخ مستاجری 33درصد بالاترین میزان و شهرستان تفت با نرخ 15درصد کمترین نرخ مستاجری استان را دارد.
در ادامه گزارشی از وضعیت سیستم های فتوولتاییک ارائه شد که در قالب آن اعلام شد متوسط تابش انرژی خورشید در ایران 40 درصد بیشتر از متوسط جهانی است.
در همین خصوص مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد از صدور مجوز 650مگاوات انرژی خورشیدی در استان خبر داد و گفت: نیازمند حضور سرمایه گذاران خارجی هستیم.
محمدرضا صحتی با بیان هزینه های بالای انرژی فتوولتاییک و خورشیدی که از سوی وزارت نیروپرداخت می شود ، افزود: به همین دلیل هم اکنون نیروگاه چادرملو چند میلیارد تومان از ما طلبکار است .
در بخش دیگری از جلسه روشن دبیر خانه کشاورز استان یزد با انتقاد از 7برابر شدن تعرفه برق و گرانی نهاده های دامی در دولت دهم اظهار کرد: قرار بود در قبال این افزایش ها ، بخشی از درآمدها در قالب یارانه به تولید و کشاورزی پرداخت شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
وی افزود: هزینه های برق آنقدر بالا رفته که در برخی مواقع باید معادل هزینه 3کامیون گندم را به شرکت برق بدهیم.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.