به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی های برتر فارس در شیراز، با اشاره به آغاز برنامه روستای بدون بیکار در فارس افزود: امیدواریم با انجام چنین اقداماتی ضمن ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان که معمولا درحاشیه شهرها ساکن و باآسیب هاو ناهنجاری های اجتماعی متعددی مواجه می شوند، جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از روستاییان ما که در مقطعی تولید کننده بودند به اجبار به شهرها مهاجرت کرده و در حاشیه این مناطق به عنوان یک مصرف کننده ساکن شده اند که این اتفاق ناشی از بی توجهی به مقوله اشتغال در روستاهاست.
او اظهار کرد: در گذشته توجه زیادی به تامین خدماتی مانند خانه بهداشت، برق و راه در روستاها شده اما به مساله مهم اشتغال توجه چندانی صورت نگرفته که همین به عاملی برای ترک روستاها از سوی روستاییان تبدیل شد.
وی افزود: لازم است در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده، توجه بیشتری به موضوع اشتغال در روستاها شود.
افشانی با اشاره به بهبود رتبه کسب و کار در استان فارس بیان داشت: میزان بیکاری در این استان از 12 و یک دهم درصد در سال 94 به 11و چهاردهم درصد در پایان سال 95 رسید در حالی که متوسط میزان بیکاری در کشور 12و چهاردهم درصد بود.
افشانی گفت: بدون تردید اگر صاحبان ثروت، قدرت و فکر در کنار یکدیگر قرار گیرند و با در اولویت قرار دادن منافع جامعه در مقابل منافع خود فعالیت کنند، زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه خواهند شد.
در ادامه این آیین از 18 تعاونی برتر استان فارس تقدیر شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.