اکبر سنجابی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار از محل درآمدهای بازارچه و هفت میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی به منظور توسعه و ساماندهی بازارچه مرزی تیله کوه اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بازارچه مرزی تیله کوه فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در این شهرستان است و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده می شود.
وی بیان کرد: پیش از این نیز 40 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تامین آب آشامیدنی و آسفالت راه دسترسی برای صادرات کالا در بازارچه مرزی تیله کوه اختصاص یافته بود.
فرماندار سرپل ذهاب افزود: بازارچه مرزی تیله کوه با هدف ایجاد رونق اقتصادی، شکوفایی استعدادهای محلی و ایجاد و گسترش مشاغل مولد، زمینه اشتغال 80 تن از کارگران را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
سنجابی اظهارداشت: هم اکنون 100 پیله ور فعال دارای کارت کوله بری از این فرصت شغلی بهره مند شده اند و این مهم علاوه بر تلاش روستائیان برای ورود به بازارچه مرزی تیله کوه برای کسب و کار، مانع از کوچ آنان به شهرها شده است.
وی گفت: تجارت کوله بری (چمدانی) نقش مهمی در رونق اقتصادی مناطق مرزی، کاهش قاچاق کالا و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد.
این مقام مسئول با بیان این که کارت فعالیت کوله بری برای شمار زیادی از مرزنشینان سرپل ذهاب صادر شده است، گفت: کوله بران فعال روزانه 102 قلم کالای مجاز را از طریق گذر مرزی تیله کوه وارد شهرستان می کنند و این فرصتی است که دولت برای مرزنشینان ایجاده کرده تا بتوانند از مزایای مرزنشینی در قالب تجارت کوله بری بهره مند شوند.
سنجابی اظهار کرد: کولر گازی، تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی و انواع لوازم خانگی و آشپزخانه از جمله کالاهایی است که توسط کوله بران در قالب فعالیت کوله بری از اقلیم کردستان عراق از طریق گذر مرزی تیله کوه وارد شهرستان سرپل ذهاب می شود.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.