به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: باید مسیر و راه امام راحل را ادامه دهیم و اسلام ناب محمدی (ص) را به ملل مختلف معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: دشمنان همیشه علیه انقلاب اسلامی توطئه های می کنند و ملت ایران در مقابل آنها ایستادگی خواهد کرد و باید با تلاش مجدانه ، صبر و بردباری در مسیر پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب اسلامی گام برداریم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اهمیت محیط زیست برکسی پوشیده نیست، افزود: محیط زیست یک مجموعه از عناصری است که هر خللی در یکی از عناصر آن به وجود بیاید، مجموعه حیات طبیعی دچار اختلال می شود.
استاندار یزد با بیان اینکه انسان در بهبود و تخریب محیط زیست نقش دارد، یاد آور شد: اگر سیاست های صحیحی در ارتباط با محیط زیست داشته باشیم و مدیریت صحیحی را اعمال کنیم، موفق خواهیم بود.
وی اضافه کرد: هیچ مدیریتی جدای از مدیریت محیط زیست تلقی نمی شود بنابراین همه در این مدیریت شریک هستند.
استاندار یزد گفت: در استان یزد با همراهی مدیران اقدامات خوبی در زمینه کاهش آلودگی واحدهای آلاینده زیستی محیطی انجام شده است.
میرمحمدی گفت: در گذشته مجوزهای برای بهره برداری از معادن صادر شده که باید با رعایت شرایط زیست محیطی حق و حقوق آنها را پیگیری کنیم و بنحوی بهره برداری صورت گیرد که آسیبی به محیط زیست وارد نشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد هم گفت: امسال در 75 روز نخست سال، 11 روز هوای ناسالم داشته ایم که نسبت به سال 94 ، 50 درصد روزهای آلوده کاهش یافته است.
سیدحسین موسوی همچنین با بیان اینکه استان یزد پیشرو در اجرای قانون قرق های اختصاصی است، افزود: در این استان پروانه رسمی سه قرق های اختصاصی در 2 منطقه مهریز و یزد واگذار شده است.
بیش از 800 گونه گیاهی، 160 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.
60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز وارد استان یزد شد و ضمن افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد از قرق اختصاصی محیط زیست این استان نیز دیدن کرد.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.