به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این اجتماع پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود 'حامی محیط زیست هستیم، خواستار احیا جاده آباء و اجدادیمان هستیم'.
برخی از این افراد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا گفتند: سال های زیادی است که برای آسفالت این جاده تلاش شده اما محیط زیست به علت اینکه این جاده محل رفت و آمد گونه های جانوری و زیست گاه یوزآسیایی است با آسفالت آن موافقت نمی کند.
شرکت کنندگان در این اجتماع اعلام کردند: در صورت آسفالت شدن این جاده، فاصله سبزدشت به شهرستان های بافق، یزد و کرمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
محمدعلی میرزایی از شهروندان سبزدشت به ایرنا گفت: ما حاضریم که از محیط زیست و گونه های حیوانی در این جاده به ویژه یوز آسیایی محافظت کنیم.
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان یزد با حضور در جمع شرکت کنندگان در این اجتماع، قول مساعد داد تا خواسته اهالی این روستا پیگیری شود.
حسن اکبری گفت: خواسته های شما به مرکز اعلام و درصورت موافقت، برای اجرای آن مساعدت می شود.
همچنین جلسه ای با نمایندگان افراد شکرت کننده در این اجتماع در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار و مقرر شد که خواسته آنان از طریق دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه ای با حضور
فرماندار شهرستان بافق، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نماینده محیط زیست بررسی شود.
منطقه سبزدشت (بافق) با پنج هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان بافق قرار دارد و جاده گزوئیه در دهستان سبزدشت این شهرستان واقع شده که از منطقه حفاظت شده عبور می کند.
شهرستان بافق 40 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز این شهرستان در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
2088/ 6104/ خبرنگار: کبری دانشی**انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.